KUKU WA KUPAKA!

19 dec kl 15:13

Haloj.

Idag har jag ätit kuku wa kupaka.

Det var jättegott.

Kuku betyder kyckling.

Guud vad jag svetter.

Hahah, det var en kille på jobbet som sa så.

Han ba, - "dom vill jäk skä suulää, men jag svetter! Jag vill inte!"

Jag tog över ordet o nu används det flitigt.

Fast de har fått en större benämning.

 

Man kan säga att de svetter till allt som e jobbigt,

eller irriterande. - De svetter FETT!

Eller om någon gör nånting knäppt. – Eee! Du svetter.

Eller om någon står i vägen – Du svetter!

Iaf, de va en kille här i huset som svetter.

Han är anställd att vakta huset.

Så blev det nåt läckage i taket så det droppade ner vatten.

Då hade han tagit en handduk och lagt på golvet,

och en hink bredvid där det droppar.

Så satte han sig och kollade på hur det droppade på handduken.

När handduken blivit genomvåt – då tog han upp den, vred av vattnet i hinken.

Ställde handduken tillbaks på droppstället och satte sig o titta på igen.

Och ah, han var helt seriös med att inte ställa hinken direkt där det droppade.


Jag kan inte förstå att man inte kan förstå en sån enkel sak.

Men det är för att man inte har haft möjlighet att gå i skolan.

Det vet inte hur man ska använda hjärnan.

Det är synd.

Iaf, bajsflugorna finns ööööööverallt.

Ni vet dom här kaxiga flugorna som sätter sig på ens ben,

o man viftar bort, så sätter den sig på armen, helt respektlösa.

Man tar bort igen, då sätter den sig på andra armen.

O sen e dom för snabba för att man ska ge dom en smäll.

Leo ba, aaah dom e riktiga tanzanianer.

Haha! Jag hade inte tänkt på att flugorna också är tanzanianer.

Men jag har nästan vant mig vid dom.

Fast det är inte som att jag låter en fluga sitta kvar på mitt ögonlock.

 

 

 

Det tar så himlans lång tid att ladda upp bilder.

Så jag sätter bara in några i taget.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men om det droppar i hinken det kommer att höras i handduken hörs inte

2009-12-19 @ 22:37:15
Postat av: Anonym

snygg kjol

2009-12-19 @ 22:41:57
Postat av: Helena

Snygga bilder.

2009-12-21 @ 11:24:13

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback