AALSONEEL!

Aaaalsonee-eel, ropar jag, som om jag hade ropat AAA-III-KÅ-ÅÅH!

På Zanzi fanns det en kille som hade

en Arsenal t-shirt som det stod Alsonel på.

Det tyckte jag var roligt.


Jag tänker mig hur det var när dom tryckte fopollströjorna.

Att det stod två killar med ett gäng röda t-shirtar,

och bokstäver som man kan fästa på textil o ba:

Dis can be fotbal-tshirt.

And we will rajt  Alsonel – De best fotbaltim in de word.

O så log dom stort som att de kommit på världens idé.

 

De senaste dagarna har jag bara njutit rejält.

Av maten, landet, havet, verandan och sällskapet.

Och av min bok.

Och min ipod.

Och att kolla på MTV

Visste ni att de har MTV Africa Music Awards?

Inte jag.

Aså, det är så mycket som man liksom inte vet, eller som man inte tänkt på.

Man har varit helt träpped in Skanndinejjvia va,

o inte tänkt så mkt på andra delar av vearlden va.

Äe, sånt får man inte missa..

 

Mm..som ni säkert märkt har jag vare lite frånvarande här på el bloggiño.

O de e för att jag helt enkelt inte pallat.

Ja e fan på zemester!

Haha, nä..men de e för att, när jag skrev ett inlägg i förrigår,

o skulle spara de, så ba, faka internet ur o ba ,

ville inte va min vän o då blev jag arg som satan.

Bojkottade allt som hade med internet o göra.

Så jag satt på huk ute på gården o gjorde eld med två stenar istället.

Så som man gör här i Afrika.

Höhöh.

 

 

Här fick jag en juwlklapp.

En alldeles egen bara ti mig.

Då blev jag glad.

Det var afrikanska kläder.

Så nu är jag en av dom.

 

 

Här försöker en mamma ryggsäcka sitt barn.

Här får vi se de in action.

jag tycker det ser så coolt ut när barnen bara hänger där, helt ostressat.

O mamman ba flänger med barnet.

 

 

 

 

Jag i egen hög person.

Väntar på mat o dricker öl.

Men de ser inte nu eftersom de inte framkommer

på bilden men ah nu säger jag det.

 

O nu ska jag gå och försöka bajja.

Aså, haha.

Jag fick lite prrr (diarré) på Zanzi,

o då tog jag tabletter för Braum

(braum betyder diarée på holländska hahaha)

 

Sen dess har jag inte kunnat tömma mig.

Heeelt starka tabletter.

Braum, haha..fulaste ordet.

Aja, hej så länge!

 

 


Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback