KALIBUUUUUU!

KALIIIIBUUUU!

Så hälsar folk på Zanzibar.
Egentligen säger man karibu, mer R.
Fast det är typ slang att säga med L.
Kalibuuu!

Så så säger jag då o o då ba fö grejens skull.
För att bryta min egen tystnad typ.

Måste gå duscha..
BEÄRBE.


(10 min senare)

Aaah så..
Aså, jag har så SJUKT mycket bilder att jag inte vet var jag ska börja.
Tänk att varje klick med kameran har man SKAPAT!
Det är liksom en egen bild och man kan ändå inte slänga sånt.



 

Moi, helt överglad.



 

Oo vi bliv så vaakra.

Some blomo.

Domme e vakra some BLO-MO!

Så skulle Makaka, pappas kompis från Kongo sjungit.




Vackra tavlor.
Jag älskar sånna här.
Jag och Leo köpte en till vår nya lägenhet.





Det är det här jag menar med att folk bara chillar här.
Inget är en grej.





 

Hahah, jag ser helt buwsig ut.

Det här är på Stonetown i Zanzibar.

Det här är en gammal typ, teater o sånt.

Ah, men som ett afrikanskt Kolosseum.

O här piskades slavarna innan det togs med båt till Västindien.

Big history.

 

Här i Tanzania får man uppleva både rikedom och fattigdom.

Det är grymt hur folk lever här.

Man blir faschinerad av grejer varje dag, och alltid är det något nytt.

 

Det känns som att jag varit här mycket mycket längre än en vecka.

Så många nya intryck.

 


Dagens roliga mening:

Mannen i turistbyråns reception: - An alsoo it's free to donate. *pekar mot en sparbössa i trä.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback