Oj vad billigt!

Jag älskar invandrarspråk och felsägningar som är typ,
direkt översatta från hemspråket.

Driver alltid om folk med olika dialekter o sådear va men det vet ju ni.
Det är inte så bra.
Värsta friheten, egentligen.
Folk kan ju ta illa upp.

Fast ah, jag skrattar väl aldrig i någons ansikte..
Det är väl mer att jag fnissar med undetbett för mig själv.

På Hötorget har de ju massa fruktstånd där säljarna ropar ut billiga priser.
Typ............BODADIS - FURA O NITTI!
(Norrländsk översättning - potatis 4:90)

Eller typ:...EGZDRAPRISS DOMATI!
(Norrländsk översättning - extrapris på tomater)

Iaf..

Igår när jag var där, var det en man som ropade:..

Oj-vadd-billik!..................*kollar runt - likgiltigt..kollar ner..
..........Oj-vadd-billik!.....*kollar runt - likgiltigt..kollar ner..

..................


...............Oj-vadd-billik!.....*kollar runt - likgiltigt..kollar ner..

..................................

.......Oj-vadd-billik!.....*kollar runt - likgiltigt..kollar ner..

And it goes on and on.
Hahah, äe han gjorde min dag.

Det lät som att han bara ropade ut ett ord.
Helt utan känsla. Ojjvaddbillik!

Hahah.

En gång var det en man som ropade:
KANNDARELLI! (Kantareller)
Då fnissade jag också.

Aja, nu ska jag åka jobba öpp ti 21.15 ikväll,
sen borde jag nästan päk my bäg.

Kommentarer
Postat av: cookie

HAHAHAHAHHAHAHAH! NEEEJ, HUR FAN KAN INGEN HA KOMMENTERAT?! SKÄMTA INTE HAHA. BODADIS FURA O NITTI HAHAHAHAHAHHAHAHHHAHAHAHAHA. BODADIS. HAHAAHHAHAHAAH. oj vadd billik... HHAHA. äe fan jag är glad att jag får uppleva allt irl med dig

2009-02-14 @ 15:38:07
URL: http://cookielainen.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vill inte kommentera jag ...vill gömma mig och skämmas i tysthet, men så har jag inte uppfostrat dig det kan inte va mitt fel att du driver med dom som kanske inte hade möjlighet att lära sig bra svenska eftersom dom föddes nån annanstans

2009-02-17 @ 16:14:34

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback