Livet i Mora.

Hellöuu alla.
Är öppe i Mora nu.
Har jobbat hela dagen på Vasaloppsmässan.
Det har varit en rolig dag.
Kul med alla olika dialekter.
Aså, alla som åker skidor har värsta göten (rumpan)
Utåtrumpa sådär.
Så går dom lite framåtlutade allihop.
HOLEEY!

Äe, det är kul att vara på en annan ort än Stockholm.
Men det är helt sjukt vad folk är insnöade här.
Helt inne i sin egna lilla bubbla.

Deras största nyhet är typ oj oj gamle Arvid ramlade
och vrickade foten tidigt imorse när han var ute med sin hund Loppan.

Nu är vi iaf hemma i vår lägenhet som ligger i - hör och häpna..
I STAN! Som är typ, mindre än centrumet där jag bor.
Men dom har faktiskt JC.
Fast jc känns såå 1991.

Nu ska vi iaf ta det lugnt, får se om det blir nå diggilo ikväll.
Hahah.
Jag känner kanske inte riktigt att jag vill festa med fulla Anders, 52.

Imorn ska vi upp till Sälen..
To be continued..

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN BIG BRO SOM BLIR - hör och häpna hahah nä ba skoja.
Men 32 blir han.

Saknar min familj including man.

Fan, jag känner mig som att jag blivit en tråkig människa.
Men det kanske bara är för att jag inte är i en storstad.
Man är inte lika rolig här,
för här kan man inte driva  med nörrlänningarnas dialekt på samma sätt.


Kommentarer
Postat av: bror #1

Tack

Det Värmer

2009-02-24 @ 21:36:19

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback