Äingen brublem vi skä fixä!



Jag var inne och handlade халва aka halva på Bredängslivs.
Det är som en slags..sötsak.
Typ guudis.
Finns i alla arab och balkanländer typ.

När jag kom hem upptäckte jag..inte ens till min stora förvåning..
Att jag tydligen handlat från Uppsala orient hus.
Från ingenstans.

Jag älskar ostressen med alla "livs".
Det är som att alla livs en familj.

Letar du efter chapatimjöl i en livs och det inte finns på lager?
Äingen brublem vi ringer min bääbää han ska fixa från hans andra affär.

Det var precis likadant när jag jobbade hos araberna i London på Sandwichstället.
Det var ALDRIG så att man inte hade nån ingrediens.

Man sa alltid att saker fanns och nån stackare gubbe
som precis anlänt för att få jobba i London, (precis som jag haha..)
Han fick agera springpojjki och hämta shuf sälämi från ett annat hak,
alternativt gå in på Tesco's fort och köpa.
Äe, det var......en upplevelse.


Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback