Morris, 6.

Hahah, igår pratade jag en kortis i tele med min brorson Morris, 6.

- Pascale: "Hej, det är Pascale. Hur mår du?"
- Morris: "Bra."
- Pascale: Jag mår INTE bra. Är sjuk.

...........Tystnad.

- Pascale: (Byter ämne) "Vad gör du?"
- Morris: "Jag är fortfarande hemma."
- Pascale: "Jaha, fortFARANDE? Ska du ut eller?"
- Morris: "Näe. Jag ska vara hemma."

Klockan var tjugo i åtta aka läggdax.
Hahah, det  var bara gulligt att han sa "fortfarande".

Barn använder så fina ord ibland.
Ok, nu var inte fortfarande värsta finaste ordet.
Men ändå, det är ett lite längre ord som ändå låter smart när barn säger det.
Ibland kan dom lägga in ett lite finare ord i en mening.
Eller ah, ett tilläggsord bara.
Som är heeeelt rändöm!

Men det låter ändå bra i just den meningen.
Hahah.

När jag var liten trodde jag pommes frites stavades Pompes frites.
Vi hade sån där utställning i lågstadiet utanför matsalarna
så alla föräldrar skulle se hur duktiga deras barn var.

Jag ba: "Min favoriträtt är kyckling med pompes frites."
*Läses med pilutta dej-röst

Alla andra gjorde fel, bara jag kunde rätt tänkte väl jag med underbettet.
Hahaha Gogel! MENADE DUU: Pommes frites.

Nu kom Cookie hit alldeles ängslig med gråten i rösten.
- "Jag drömde en mardröm".

OH SHIT!! Min mardröm igår var värst.
Men den får jag berätta om imorn.
Kl är fan 3.29.
Äe, dax för mig att spela yukon på babymob tills jag somnar.




Kanske 18 år sedan.

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback