Snöröjning mitt i natten?

Är det fastighetsägarna?
Är det kommunen?
Jag vet inte.
Helt sjukt.

Jag vaknade till.........ok jag hörde genom mina hörlurar till babyläp
att det plötsligt kom värsta oljudet utifrån mitt fönster
och undrade om det rörde sig om ett ufo eller nåt.

Men näe, det var "bara" en lastbil som skottade snö i rondellen.
Kl 4 på morgonen!
Helt sjukt.

Får dom göra så?
Man får ju typ inte ens spola i toaletten efter 22 men det är
heeeelt okay för fastighetsägarna, eller kommunen eller vem det nu är,
som ansvarar för detta *Arga Brita, 67 år - att rensa snö 4 på morgonen?

Jag tror helt ärligt att det är nån polack
som dom anlitat där att köra snöröjningsbilarna.
Typ att dom ringer när det finns jobb.
Typ mitt i natten och ba: Ey gå jobba.

Och polacken e sådär: "Yiezz, pliz, fenk you" , lägger på luren och
i ett endaste ryck hoppar han ur sängen och är redo och klar att jobba.

Det är lite som med DN.
Dimper ned kl 3 i brevlådan.

Ps. Vill inte lägga in avslöjande bild på vart jag bor
så folk kan göra på mig som dom gjort på Kenza.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahah jag vet vad du menar! Dom gör nämligen samma sak här i Eskilstuna! Blir lika arg varje gång!

2009-01-08 @ 01:45:36
URL: http://lesedi-tladi.blogspot.com
Postat av: Anonym

Amenhallå. Det klart att de måste göra det fyra på morgonen, det är för att vägarna skall vara körbara när folket ska till jobbet osv på morgonen. Opoppigt att börja röja undan snön i rusningstrafiken.

2009-01-10 @ 20:41:56
Postat av: Pascale

Amenhalåå själv! Fattar väl jag med.

Men 4 är väl lite väl tidigt.

Jag har väl aldrig klämt ur mig att man skulle göra det i rusningstrafik!

En timma senare hade ju räckt.

Större delen av Sveriges befolkning går upp runt 7.

2009-01-10 @ 21:11:54

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback