Att kolla.

Hahah, ni kanske tror att jag lider av schizofreni nu bara för
att jag ska ta upp en till grej om att kolla.
Men äe, så kul ska vi inte ha det.

Idag var det bara en liten bejbi som satt rakt i sin vagn,
men med ögonen mot mig, som satt vid sidan om honom.
Så han kollade alltså snett.
Heeelt utan stopp.

Jag försökte typ, dra ett litet smile-underbett, ah men sådär trevligt.
Han visade inget uttryck alls.
Jag log lite till..

Men ville inte börja kela och så.
Jag hade blivit lite irri om nån främmande människa satt
och lipa och kelade med mitt barn helt överdrivet.

Hahah! På tal om det.
Eller ah, får berätta snart.

Iaf.
Jag vill också kunna vara sådär ostressad som babyn!
Att sitta och glo för att jag vill glo.
Han var ju ändå oskyldig.
Undrar vad han tänkte..

Hahaha på tal om att gosa med andras barn.
På tbanan satt en tant snett mittemot mig.

Hon var typ en Marianne, 64.
En såndär lite mullig kvinna med rött kortklippt hår med inslag av blonda slingor.
Hon hade typ grön mascara och en röd kappa.
Men ah, nog om info.

På stiger en kvinna med en liten hund som sätter sig mittemot tanten.

- "Ooo-tchå tchå tchå tchåj vad tööt du vaar!

Liiteeen liteenfiina fiina voovsingen daaah!
Så töööt och cå chnell o cååå fin och cå töööt......jaaaaaaa da!

Jaaaaaa da! Du e så söööt, o så sneeell.
Nee de e inte roligt o åka tunnebana!
neee inte ska du behöva åka tunnebaaana tackars liiiten!"


Aså hon bara fortsatte och fortsatte samtidigt som hon klappade hunden
och lät den slicka henne i ansiktet och överallt.
Hunden var heelt uppspelt.
Hade aldrig blivit omtyckt på det viset.

Hundens matte bara satt.
Jag skulle ändå bli sådär.
Halå! Det är min hund!
Visst, du får klappa men inte överdriva.

Och hunden - shiiiet!

Får du inte tillräckligt med kärlek hemma?
NE STICK till Marianne då!
Din jävel!

Här har jag gått och betalat dyra fukin pengar förej.
Jag vaknar helt tidigt på morgonen för att du ska få skita,
Jag ger dig mat, jag ger dig ALLT!
Du kommer hem med smutsiga tassar, och ändå brukar jag vara snäll
att inte be dig hoppa ned från soffan!
Och du ska falla för främmande människor på tbanan sådär?
Iväg merej! CHAS!

Så hade jag sagt till hunden om den vore min.
Shiiet.


Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback