Ensam tant.

Idag har jag fått känna på hur livet som ensam tant med katter är.
Stillsamt var det.

Jag satte inte på någon musik.
Med flit.
För att få in den rätta känslan.
Istället lät jag ljudet från tv:n vara min ända kontakt med andra männchor.
På låg volym.
Katterna slingrade sig kring mina ben när jag låg och läste bok.
Och så var det.
Typ hela dan.

Jag ville så gärna prova på.

När dom gjorde nåt roligt så var jag liksom
tvungen att ringa någon för att tala om det.

Jag berättade om deras bravader för Leo och hörde hur larvigt det lät.
Han ba: Vet du om att det är katter du pratar om just nu?
Och jag var helt exalterad o allt, ville berätta typ hur högt dom hoppar.

När jag först kom dit blev dom helt vilda o sprang omkring o jagade varann.
Slogs.

SAMIR! (killkatten heter så)
Skriker jag, när han biter den andra katten.
Men Samir förstår inte.

........SLUTA! Fortsatte jag, fullt medveten om att Samir
fortfarande inte förstår vad jag säger.

Det var DÄR..det var där jag kände, känslan av att vara
gammal och ensam med djur som enda sällskap.




Så här söta var dom när dom sov.
Fatta va gulligt att dom ligger o kramas sådär.
Det var typ det gulligaste jag sätt.

Naaw..Samir och Salsa.



Fast dom upptäckte att jag hade snören på min hoodie,
Så då ville dom leka vilket resulterade i att jag ficken vass kattklo i mig.
Ville nästan använda mina egna för att ge tillbaka.




Jag sa att dom fick leka med ett annat snöre.
Och så höll jag i det, men då fick jag ett till rivmärke på foten.
Den som är med i leken får leken tåla.

Fast  mest var dom snälla.


Kommentarer
Postat av: cookie

thats exactly why i didn't come with you! haha jag kände det nästan på mig. jag vet att det kanske inte gör så ont men efter att isabelles katt rev mig på örat så har jag verkligen blivit ärrad. Känns som den värsta smärtan på jorden

2009-07-21 @ 20:15:38
URL: http://cookielainen.blogg.se/
Postat av: Lexi

Nä men har du inte? Vem klipper dig då? Hehe. Japp jag e frisör :D Har dock aldrig klippt nån som har som ditt hår.

2009-07-21 @ 21:47:50
URL: http://alexxxi.blogg.se/
Postat av: Fatima

Dy blev ju misshandlad fan!

2009-07-22 @ 02:48:08
URL: http://foljfatima.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback