................................................happyness va.

Gissa vart jag befinner mig i vinter....


Eller ah ni behöver inte gissa länge, jag är ingen sån som håller inne grejer.

Ska till TANZANIA!

UÖWUÖWUWUÖOWÖWUWÖWU
Ni förstår inte hajpet.

Det här blir min största o mest efterlängtade resa någonsin.
Har alltid velat resa till Afrika.

Så det är väl kul det att man har en afrika-kille som kan ta en dit.
Haha, jag minns inte riktigt var ifrån jag hört det.
Men det var nån stackars rackare som sa. "afrika-mannen" en gång.
Nån tant med för mycket okunskap.

Iaf.

Vi ska till Daar Es Salaam, huvudstaden..
o till Zanzibar och kaaaaaanske drar vi en all out och kör en Zoo också.
Leo skrattade jättehögt åt mig när jag sa zoo.
För det är ju Safari, inte so.

Oj nu råka jag stava fel. (haha, isa istället för ica)

Så förhoppningsvis kommer jag träffa lejonkungen o alla hans vänner.
Men det är lite dyrt om man vill bo på bra hotell.

Annars får man typ..campa nere i Ngorongoro crater o bli uppäten av Scar.
Och få malaria på köpet.
Men äe, så skojfriska ska inte vi va.

Så man får jobba hårt och inte paaati haard.
Så får man nog ihop det!

Fan, det är ett halvår kvar o jag börjar typ blunda o packa väska.
Hahah, nee..men jag undrar hur de kommer va..

Kommer jag ha khaki-shorts på mig som en vanli turist.
Eller kommer jag va helt uööuw anpassningsbar
o direkt sätta på mig kanga.

Hahah, Leo tyckte att vi ska ha en "monamisi"
o de va alltså en butler som lagar maten.
För han vill att aah..åker vi ti Afrika ska vi fan inte äta köttbullar typ.

Han har sagt Monamisi monamisi hela tiden, o igår,
efter 8år från att han hört ordet första gången,
fick han reda på att personen som var deras butler där förut hette Monamisi.
Haha..äe de tyckte jag var lite kuwl.

Ska lägga mig o läsa min swahilibok nu.

Godernatter.



Kommentarer
Postat av: Fatima

Gud vad roligt för er! Jag vill också åka till Afrika, utöver Gambia dådå. Vill se allt!

Var det dyrt??

2009-07-09 @ 01:51:35
URL: http://foljfatima.blogg.se/
Postat av: nicky

Ska du dit på semester eller är det något projekt?

2009-07-09 @ 19:55:00
Postat av: Pascale

Haha..ska dit på semester =) Men det blir ju ett projekt i sig!

2009-07-09 @ 20:33:54
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: Pascale

Fatima - Näe, det var rea på biljetterna. gick på 6500 nånting

2009-07-09 @ 20:35:36
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kan va eran butlervad han hette nu kan göra banitza om jag får följa...

2009-07-09 @ 22:58:08
Postat av: Catherine

nää vad kul! jag har alltid velat åka till Tanzania. Det sägs vara att det är otroligt vacker där och folket är så snälla. Själv vill jag lära mig swahili som jag tycker låter så vackert...

Ha det så skönt där nere i vinter ;)



Ha det goodie

2009-07-10 @ 11:59:36
URL: http://caathyn.blogg.se/
Postat av: Mika

nej va roligt!!!

2009-07-19 @ 14:24:19
URL: http://lamika.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback