Snålshoppare.

Igår hade vi fäst på jobbet.
Det var jättekuwl.
Dansade som om det inte fanns en morgondag.

Idag är jag, familjefri, pojkvänsfri,
kompisfri och fri från typ allt man brukar vara ofri för.
Ok, pojkvänsfri blev jag för inte så jättelängesen, men ändå.

Ska till systemet snart, köpa nåt till pappa,
han kommer hem från Paris ikväll.
Sen hade jag faktiskt tänkt städa in våren!

Höhö, aah det var så otippat tänkt av mig så jag var till
och med tvungen att dra på med ett utropstecken där.
Jag vill handla en massa grejer.
Ah, men typ. påslakan?

Hahah, nä men typ handla grejer bara för o handla.
Mina shoppingdagar är helt onödiga.
För det mesta.

Brukar komma hem med typ, en påse från apoteket med ansiktskräm.
Lite hårspännen från H&M och typ. Tofsar.
Det är min standard.
Haha..

För ah, jag slösar mest min tid av att bara strö runt med
underbett o bara "kolla med ögonen" lite snabbt.
Jag vet inte vare e mämej..
Men jag har inte fått dedär att jag är en riktig shoppare.
Det kanske beror på att jag har ingen uöööuw shopparkompis
som jag kan påverkas av.
Som e sådär: -  "GUMMAAN asså den va hoitfin pårey!
Köp den! Ja lovar du e hoitsexi!"

Jag köper det jag märker av på första ögonblicket.
I provrummet står jag bara där, med armarna rakt ner,
kollar mig själv i spegeln uttryckslöst.
Så då brukar det kvitta för mig om jag köper plagget eller ej.
Jag har i och för sig handlat lite kläder på sistone.

Köpte 2 kjolar på en dag o blev sådär snål i tanken.
Typ..hmm..ska jag lämna tillbaks ena kjolen?...
Fast jag gjorde det inte.

Jag är ingen bra shoppare för jag råkar typ alltid ta fel storlek o sånt.
Fel val o sen får jag ångest.

Men det är väl för att jag alltid alltid shoppar själv.
Jag har inga shopparkompisar.
Bara mamma, hon VET vad man ska ha.
Och det är enklast så för hon har öga för
o hitta grejer som hänger på galge typ.

Mina kompisar shoppar också själv tror jag.
Om det inte är nåt de döljer för mig.
Hahah, sådär dom e ute på stan o gör armkrok.
Käkar glass o skrattar medan jag är hemma o spelar bouncing balls.
Haha..

Äe, nu ska jag dra en kacka sen ska jag till uöuw Skäris.

Fast ah, det är ändå bra att jag är lite sparsam.
om man ska ha kuwl i sommar så.


Kommentarer
Postat av: Fatima

Hahaha! "om det inte är något de döljer för mig"

Jag shoppar aldig själv, jag har typ fobi för att ens åka in till stan ensam, måste alltid dra med mig någon Speciellt när jag ska köpa kläder! Men du är independent lady du..

2009-06-07 @ 00:18:10
Postat av: Anonym

Hallå vi går ju faktiskt och letar skor tillsammans ibland. Eller går på Weekday. Så försök inte.

2009-06-08 @ 10:20:59
URL: http://morfint.bloggy.se
Postat av: Anonym

jaaa men tyngsta påsarna för jag stå för..

2009-06-09 @ 20:42:00
Postat av: Anonym

jaaa men tyngsta påsarna för jag stå för..

2009-06-09 @ 20:42:56

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback