Ett vanligt kacka-inlägg.

Oj oj oj, ståar jag.
* Håller ena handen på sidan och haltar som en Rut, 77

Har haft ett fullspäckat schema idag.
Men det har vart fett kuwl.
Tänker lägga mig om typ en halvtimma.
Behöver mer sömn har jag märkt.
Eller ah, det hade ju inte skadat.

Jag HATAR verkligen tidiga mornar.
Morgonstress ÅH!
Och ändå så utsätter jag mig för det vareviga dag.
Äe, jag måste bli bättre på det.
PLANERA vad det egentligen är som tar sån tid.

För ah, vad fan är MÅÅÅODEN?!
Man har ju sina rutiner.

Det som för mig brukar dra ut på tiden,
är typ när jag står med underbett o inte vet vad jag ska ha
på mig fastän jag har miljoner klädesplagg jag kan ta.

Ändå så MÅSTE jag ha just den skjortan som är superskrynklig.
(vill inte säga blus, för det låter så jävla fult.)
Hahah*blus, man hör ju bara på ordet.
Kommer aldrig använda det ordet,
använder knappt några blusar ändå.
Ah, det är väl mest för att det heter just blus.

Men ah, bäk to träk - jag måste ta på mig det jag inte kan ta på mig.
Det är nog min envishet som tar över där.
Äe, skärpning PASCALLL-ÖÖÖÖÖÖÖH!
Jag skapar min egen ångest.

Och när jag märker att jag inte pallar stress-trycket
så får jag ännu mer underbett och typ ger upp hoppet om att:

  • Jag ska vara hurtig och komma prick 8 till jobbet.
  • Jag ska inte sminka mig på tunnelbanan.
  • Jag ska inte kuta till tunnelbanan och gå hemifrån när det är 4 min tills den kommer fastän det tar 10 min att gå.
  • Jag ska hinna dricka mitt morgonkaffe i hemmet och kanske till och med slå mig ner medan jag gör det.

Att det kan va så jäkla svårt.
Men känslan! Själva KÄNSLAN att veta att man i så fall måste upp kl 6.00.
Den är inte rolig.

Så istället går jag alltså upp 15 min innan.
5 min dusch/ma petit toilette som man säger i Frankrike.
10 min klä på mig.
och sen 5 min kacka-tid då jag i sista stund kommer på
att jag är bajsnödig och vill kunna göra min grej avslappnat
i hemmet och inte på jobbet med papper på ringen.
Har ni också sådär att ni har tidpunkter för kacka?

Alltså att kroppen sänder ut hej jag måste
bajsa-signaler vid en viss tidpunkt på dygnet?
Min cuerpo vill alltid bajsa kl 7.20.
Och då måste det få bli prio 1.

Aja, läggdans nu.
Haha, oj vad fel!
Läggdags.
Höhö, äe så kul ska vi inte ha det.



Fylla-ut bild.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha. Du gör mig lite lycklig.

2009-06-03 @ 09:54:26
URL: http://morfint.bloggy.se

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback