Min pappa och hans datorkunskaper.

FAN vad jaag, börjat säga typ, typ.
Äe, nu ska vi inte låta det bli en vana va.

Jag trodde jag hade kommit över det där.
Det är sååå tvåtusentvå.
Men äe det är tillbaks nu och vi är inne på noll nie.
Usch.

Jag kan inte låta bli att vara lite glad förresten.
Men ska inte berätta varför..
Vill inte jinxa måoden liksom ÄE! där kom de. Liksom.

Måste säga en rolig sak..haha..pappa får inte läsa det här.
Ah, men jag utgår från att han inte gör det.

Iaf..mi padre han är så jävla rolig och filosofisk.
Aså ok, det här har inget o göra med att han faktiskt
haft dreads hela tiden och e sådär ya maan.
Han har alltid varit en stilig man avec classe.
Typ när vi var små och hade skolavslutning
så kom han alltid i typ frack och vit-svarta macki-jeckson skor.

Medan typ "Linneas" pappa kom i blåjinns utan passform,
reklamt-shirt och bruna finskor med fransar typ.

Iaf, mon pére han är ett riktigt datafreak
och är helt inne på att rensa allas datorer från virus o diverse skräp.
Så fort han får chans så gör han en check-öp på din dator.
BAM! du hinner inte ens blinka och så jobbar typ Ad-Adwere i bakgrunden.
HAHA!

Och så förklarar han hur viktigt det är att du rénzar dinn datta.
Han har en sån där riktig fransk dialekt och pratar serieusement.

Ett typiskt uttal från honom kan vara:...
- "Oui öööh..jaggö..rénzade Cokiiz dattaa...et..jag rénzade Sachoz dattaaaöö,
jag fixade til din mormoor på bolgarrizka nihettér et muzique.
Jagg ladade frånska filméér, nu jagg-ar fixadd-allt."


Jag har alltid tyckt det är roligt det där med hans
dolda datakunskaper eftersom han lärt sig på egen hand.
Första gången han höll på med datorer,
då fick vi ju strömavbrott i samma stund.
Så vi alla skyller på honom för att hela södra Sthlm låg under mörker en kväll.

Iaf TILL SJÄLVA GREJEN.....
Mamma och jag pratade och så sa hon,
din pappa hinner inte laga mat idag för han ska till Sigge kl ett och fixa hans dator.
Då kunde jag inte hålla mig..hahaha..

Så.. han drog för ett tag sen, på sitt första riktiga jobbuppdrag som datafixare.
Helt förberedd med en datorväska i handen.
Äe, han är så himla bäst.
Och jag är glad att han hittat en hobby.



 
Bra på att sjunga och
spela gitarr och trummor är han också.





Kommentarer
Postat av: steph

haha jag såg honom idag i centrum. skitgullig med sin lilla rastamössa. liten gullig skulle in på tobaken..

2009-03-21 @ 16:50:17
Postat av: frida

hahaha

2009-03-21 @ 16:50:33
Postat av: Fatima

haha fan vad roligt att han kom i värsta finkläderna.

2009-03-21 @ 19:03:50
URL: http://foljfatima.blogg.se/
Postat av: Shawn Mbemba

tchock tung e du ; )

2009-03-21 @ 19:20:22
Postat av: Anonym

lineas pappa hade träskor förresten...a a a ton pere il fais chier

2009-03-21 @ 22:47:00
Postat av: http://chanelsdiary.blogg.se

vilken tung baba du har :)

2009-03-21 @ 23:53:50
URL: http://chanelsdiary.blogg.se/
Postat av: Mika

hahaha fan jag dör. Så sööt

2009-03-22 @ 15:40:02
URL: http://lamika.blogg.se/
Postat av: cookie

hahaha! idag han ba:

nee, dy meuzte ladda ner denn der grattis vershon.

hahah på AVAST! Virus detecter, hahaha

2009-03-22 @ 20:10:26
URL: http://cookielainen.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback