Falskt diskmedel.

OMG! Detta har också hänt mig!
För typ ett halvår sen märkte jag en gång att vårt diskmedel - Yes
inte var den den utsåg sig för att vara.

Jag kände det direkt, för det första jag gör när jag ska
diska är att lukta på diskmedlet för att ah, jag luktar alltid på grejer.

Så jag sa det.
Jag ba: UUUUR NAAAT THE REEEAL YES! *Som en 7årig amerikansk pojke.
- "YES I AM!" Svarade låtsasyessen och spände sina onda gröna ögon i mig.

Ja ba: Maaamy, maaamy! O sprang iväg.

Varje dag som jag sen stod o diskade,
då hällde jag i överdrivet mkt av Yes i diskhon
för att den skulle ta slut snabbt så vi bara, kunde bli aaav
med den o få det överstökat o att den skulle försvinna ur våra liv.
Så vi kunde fortsätta vår vardag o så viiedere va.
Köpte den från Livs här i centrum förresten.
Ja ba, aah men de e typ därför,
men jag funderade ändå på vad deras måod var.
Vad dom gjorde.

Att det skujlle vara to good to be true ifall dom hade
piratkopierat diskmedel, mamba hellööw, come ooaan vem orkar göra nåt sånt?!
Så jag kom fram till att diskmedlet blivit för gammalt.
Vred och vände på flaskan men hittade inget bästföre-datum.

Men tänkte att ah, det är endast så det måste vara.

Men nu skriver Aftonbladet om Gunilla, 60
som blev alldeles förargad och tog upp detta o
ringde kundtjääänst, konsumeentveerkeeet o hela köret.
Hon agerade precis som en Gunilla ska göra.
Helt normalt.
Helt rätt.

Tänk ifall jag hade agerat och kommit me i Aftonbladet,
me bild på mig när jag ser ledsen och besviken ut.
Typ håller upp flaskan som visade sig vara falsk.





Ah, det kanske hade vart nåt.
Jag hade blivit nya Yes-hjälten.
O när folk såg mig på stan skulle dom ba åå kolla där e Yes-pascale.
Jag hade kämpat för diskmedlets rätt i samhället.
Gått demonstrationståg o ba LÅT VÅRT DISKMEDEL VARA!
"YES" - We can! Hade jag skrivit på stora plakat och ba...
haft ett helt tåg bakom mig med suppårtrare.
Tillsammans hade vi bekämpat piratkopiering.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar piratkopior -bara för att jag hatar monopol typ fortum o telia o så..jag tycker att allt är så överdrivet dyrt så så länge dom skadar ingen utom kapitalisternas bankkonto det är bra att dom finns

2009-05-03 @ 22:18:43
Postat av: Elsa

men åhhhh.. .då ska det typ stå YESS eller IES eller ÛES eller nåt. Man kan inte ba RIPPA rakt av o låtsas sådär!

2009-05-03 @ 23:01:37
URL: http://bartendressa.blogg.se/
Postat av: cookie

usch jag kommer till och med ihåg lukten. jag mår typ dåligt av att bara tänka på det

2009-05-03 @ 23:29:27
URL: http://cookielainen.blogg.se/
Postat av: Pascale

anonym - *gäsp.

elsa - tänk symboliskt.

cookie - AA VIIST!

2009-05-04 @ 00:13:49
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: Mika

HAHAHAHHA! JUSTE! Jag kommer ihåg det där! Cookie ba asså lukta på den här! Fett wierd! Helt knas. Man blir ju chockad.

2009-05-04 @ 10:07:10
URL: http://lamika.blogg.se/
Postat av: Anonym

gäspa du gäspa vad vet du om såna saker som kapitalism o sånt som konsumation och att vi är bara konsumenter i dom som har pengarna och makten ögon...

2009-05-17 @ 21:26:58
Postat av: Anonym

gäspa du gäspa vad vet du om såna saker som kapitalism o sånt som konsumation och att vi är bara konsumenter i dom som har pengarna och makten ögon...

2009-05-17 @ 21:27:51

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback