Mardrömmar.

Aså faaaaaaaaaaaaaaan vad jag älskar lille Aino!!
Förlåt *Lilla Aino (Det är tydligen en flicka)
På finska.

Äe, här vare livat.
Gillar näre e såhär.

Här om dan, eller ah, här om natten så hade jag en mardröm som jag faktiskt fått tidigare.
Mina mardrömmar är nästan ALLTID återkommande.
Har bara typ 4 mardrömmar jag drömmer.

Ena e att jag är en hund när en bil åker förbi
o stänker brunt regnvatten på mig.
Så får ja gå hem o duscha o ut igen för att bli nedstänkt
igen o så håller de på, om och om igen tills jag vaknar o får ångest.

En annan dröm, som återkom ständigt när jag var liten..
en kvinnoröst som säger...Briiiiinn! Briiiinn!...Brinn!...Briinn!
O ah, thats it. de fick jag också ångest för.

Tredje mardrömmen är:
Att jag drömmer om olika mönster, typ...prick..prick, prick..
ruta, ruta, ruta..träd, träd, träd.

Att hela livet följer ett mönster o man ser bara massa mönster överallt.
Minns att jag vaknade o sprang in i badrummet
helt vettskrämd och genomblöt av svett.
Satte mig på toalettstolen med huvudet nere.
(Alltså typ mellan knäna, inte huvudet nere i toavattnet.)

...Och då hör jag kranen droppa.
De va liksom pricken över i:et.

Drop...drop....drop..

Gud vad hemskt det var..*Wavear "guuuud" med handen vid kinden.
Usch....och ingen ville lyssna på min mardröm.
SLOTA LARVA DEI! Lät det typ.

Och ah..då fick jag gå där med mitt underbett..helt rädd för o sova.
Utan en förstående mamma o pappa.

Och nu, till min sista mardröm, den fjärde....

Jag drömmer att jag ska resa bort och packar i sista stund.
Springer runt i lägenheten helt stressad o planet åker snart o
ja har inte ens packat o min sjuts har inte dykt upp o
PLANET LYFTER OM 20 MINUTER HUR FAN SKA JAG HINNA GUD GUD GUD!
............och dääär vaknar jag.
Helt stressad.

Min sömn har inte givit mig minsta ro.
Hoitjobbigt.

Men när jag vaknade ur mardrömmen nu sist
så funderade jag ett tag på att, vafan, jag har ju endå SÅVIT.
Jag borde ju blivit utvilad.

Men näei, det vart inte så, för jag var sjukt trött hela dan,
kunde knappt hålla ögena öppna.

Aja, nog om mina mardrömmar.
(Om man pratar för mycket om dom, då kanske dom kommer tillbaks.)


 

Höhö, Det var jobbfäst i fredags!

Äe, nu måste jag dra.

Ska ta kort på mig själv i automat och

fixa med litte gräjjor innan jag kan lägga mig till ro.



Kommentarer
Postat av: Elsa

shiiiit.. jag hade OCKSÅ en kvinnoröst när jag va liten! Hon lät sådär "förförisk" men man hajjade att hon va ond... hon sa "kooooooooooooom" "kooooooooooooom" i jättelugn takt

2009-11-25 @ 20:15:27
Postat av: cookie

abooo!!! briinn briiinn briiinn, jag kommer ihåg att du berätta det men jag förstod dig faktiskt, jag var såhär, neej stackars

2009-11-27 @ 01:23:29
URL: http://cookielainen.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback