En fin liten hälsning.

Gott folk..hej =)

Det var längesen jag satt vid en dator.
Tänka sä.

Äe, men jag har ju berättat hure e.
Får bara sitta på min egen dator däts it.


De e inge kul o blogga om de e sådär OKEEEJ JAG SKYNDAR MIG
FORT FORT INNAN HAN MÄRKER ATT JAG SITTER VID DEN HELIGA BAUTA-DATORN.
Äe, man kommer liksom inte på nåt snabbt o skriva.
O eftersom jag knappt är hemma så blire inge.

När ni kommer in här, blir ni sådär:
...Äde bleeäv inge..*besvikna med bohuslän-dialekt

??

Hahah, jag tror inte min humor är densamma här som live.
För jag kan typ inte dra en ända mening utan att ändra dialekt och skämta till det.

Ah men det klassiska exemplet som jag tidigare tatt upp..

Hoitbra = Skitbra (i min värld)
Hoitbra = Hojtbra (i er värld)

Hojt liksom, såå kan man ju inte läsa de.
Fattar ju vem som helst.

Aja, jag har vääääärsta träningsvärken.
Var helt seriös igår på gymme.
I förrigår med.

Men det e ba hälit.

 

I helgen var jag hemma hos brorsan Alex innan utgång.

Mina skor stod så fint i hallen märkte jag.

Upptäckte det när jag fick förbi sen o ba:

Abåw, ere sådär jag går?

Det blev en Bar Brazil på Mose Backe.

Brukar inte gilla Mose egentligen för det är så kvavt där.

Men den braiga musiken gjorde att inget spelade roll.

 

 

 

Pascale: Åaah, meh Alex kan inte du ta kort på meeii?

"- Ok" säger han o efter att han knäppt börjar

han skratta sådär gööökns-aktigt.



Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback