Laktosintolerans - en pandemi.

Aahh..fan vad nice.
Satte mig ned vid matbordet nu, med en stor skål mannagrynsgröt a la laktosfri.
Aså, varför är precis ALLA laktosintoleranta numera?

Oj, förlåt..inte ALLA, men nästan alla (för er petiga)

*Ja jaaag är inte laktosintolerant o inte min mormor Bigitta
heller o inte min kusin Bea o inte min kompis Lisa
o inte Lennart på min pappas jobb.
Säger väl ni då.

Om jag skulle säga att jag bajsat sönder mig
då menar jag inte bokstavligen att jag faktiskt gått sönder.

..........

Eller.....ah, dedär va inge bra exempel för man kan
spricka lite i ändöppningen om man är för hård.
Men ni förstår ändå vart jag försöker komma.

De får ni.
Förstå alltså.

Hahah, min brorson brukade säga så när han var liten.
Om man tex fråga ifall man fick leka med hans bil.
- "Mm..de få du."


Eller, får jag ta en godis av dig?
- "Mm....de fåå du."

Men ah, tillbaks till laktoosi intoleranssi.
Alla är det nu.
Jag blev det typ i mellanstadiet, eller ah det var då man märkte det.

Då var det bara jag och typ jätteallergiska Linus, 7 med klieksem som var det.
På kylskåpet i skolmatsalen hade de satt upp ett foto på Linus och mej.
Över fanns en klisterlapp som det stod - Laktosintolerant på.
Men nu köper ju var och varannan i Ica-kön laktosfria produkter.

Näe, nu känner jag att jag vill läsa på om laktos.

Hahah, aså, jag tror att media har hajpat upp laktosintolerans för mycket.
"Har du stressmage?" - Då kanske du är laktosintolerant.

Och då kommer alla med sina fettiga magar o ba:
- AAAAAAAH GUD!
DET ÄR DEET SOM ÄR FELET!
INTE ATT JAG BRUKAR SMÄLLA I MIG EN PÅSE HOIPPS VARJE DAG!
Och inte för att jag brukar käka MackiDee varje dag och pizza typ.

Så då har nästan hela svenska folket fått för sig att de är laktoskänsliga.

Hahah, den här bilden kom upp när jag gogla.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vadå har du hybris måste det bli kommentar innan du uppdaterar nu för tiden?

2009-09-15 @ 18:34:18
Postat av: Anonym

VERKLIGEN

2009-09-16 @ 00:46:10
Postat av: Pascale

Djezika - Jag jobbar för fullt, har inge tid. Men det lät bra. Jag ska börja göra så, vänta på kommentarer

2009-09-16 @ 20:03:36
URL: http://pascale.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback