Sätt på reggae är du snäll.

Har ni tänkt på en sak..

"vita människor", alltså svenskar som är sådär,
bara lyssnar på Ultima Thule eller typ, Björn Shifz.
(läste förresten i metro att Björn Shifz ska ha konseaar va!)

Vene vem de e män de ä väl som Lasse Stefanz.
Hahah.

Ska youtuba sen.
Men iaf, om man frågar en svensk som
bara umgås med svenskar ifall han/hon kan sätta på reggae,

Då sätter dom på

"A la la la la lång, a la la la la lång, a la la la la lång lilli långkalsong."


Hahah, ah ja vene jag tycker bara d så gulligt.
De e en standardlåt.

"Ah men VARÅAH! Dedär e ju reggi!"
Höhö!



Kommentarer
Postat av: Anonym

jaaa men säg till en rastasnubbe dansa till hambo han kan inte ens stava till det

2009-09-10 @ 21:15:23
Postat av: Anonym

jaaa men säg till en rastasnubbe dansa till hambo han kan inte ens stava till det

2009-09-10 @ 21:16:29
Postat av: Cissi

Skulle kolla in bloggen o tänkte bli lite road, men jag blev nog oroad istället :)



Vem är svensk? Egentligen... Skulle kunna dra upp lite grejer om vad som är typiskt "svenskt" eller inte, vilket du oxå skulle kunna.



Tycker man ska vara försiktig att generalisera sådär. Ditt ursprung väljer inte din musiksmak... Musik har alla färger, inte vit, svart eller grön.



=) Vet att du inte menade så.. men har svårt när folk ska dra etniciteter över samma kant (vet att det e kam, men skitsamma...)



Förresten e man inte vit, utan rosa-beige. =)



Kärlek!

2009-09-10 @ 21:34:09
URL: http://metrobloggen.se/fjaril
Postat av: Pascale

Inte behöver du oroa dig över mig.

Jag är "rosa-beige" som du säger, brun, svart, jaa regnbågsfärgad.

Så jag är nog den sista personen du skulle behöva oroa dig för. =) Jag skriver så som jag känner och tänker.



Jag generaliserar hur mycket jag vill från alla färger och fördomar som finns.



Sättet jag skriver på visar att - precis som du säger att jag inte menar så.

Men alla får bli oroade över vad dom vill;)

2009-09-10 @ 23:21:29
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: Elsa

hahahahaha... det där va askul

2009-09-11 @ 09:21:01
Postat av: Anonym

till den som blev oroad-vem som lär våra barn generalisera-det svenska samhället-man pratar engelska med alla svarta,vi svartskallar tycks va mindre inteligentna än dom blonda beiga,vi förväntas att aldrig förstå vad dom b.b säger till oss det pratas till oss såå däär låångsaamt såå att viii kaaanske fattar något till slut,vi lagar mat i tvättstugan,vi har höns hemma i lghetenoch vi bränner upp parkettgolven för att inte frysa..

2009-09-11 @ 19:12:06
Postat av: Anonym

hahaha lelja du är bäst:)

2009-09-12 @ 04:33:28
Postat av: Victoria

Hahahahahha fan va kul!!

Men alltså.. BOORING på den där kommentaren. Joke-killer. Själva grejen ÄR ju att du generaliserar, det är ju det som är roligt.

2009-09-12 @ 22:33:14
URL: http://twinhood.blogg.se/
Postat av: cookie

haha mamma är bäst, cissi lägg ägg!



tror du att DU kan komma o säga till en person med kultur från hela världen, som har blivit utsatt för rasism och stereotyper hela sitt liv, hur man ska generalisera och försöka lära ut hur man ska behandla "beiga" personer? orka bli "oroad", halva våran familj är vita och vi är själva halv vita, helt onödigt. hatar folk som försöker lära ut saker som inte ens behövs läras ut bara för att SYNAS!

2009-09-12 @ 23:54:58
URL: http://cookielainen.blogg.se/
Postat av: steph

rosa-beige hahahahahahahaha! råsa besh. haha, ja jo jag tycker att det va lite överdrivet sådär. pascale du är bra, elena är däremot bäst. hej hopp.

2009-09-13 @ 02:17:21
Postat av: Cissi

Herregud vad min kommentar störde sig på folk... Håller på mkt med svensk historia i skolan nu, och är allmänt trött på snack om vita, svarta, blåa, rosa-beige (vilket är ett uttryck från min lärare men jag instämmer)



Jag anser inte att jag uttrycker generalisering i min åsikt. Missuppfattade tydligen ett skämt, men som sagt jag blev fortfarande inte road.



I'm out, sluta hata.



Kärlek!

2009-09-13 @ 21:41:43
URL: http://metrobloggen.se/fjaril
Postat av: Anonym

jaha nu e det lärarens fel...

2009-09-13 @ 22:22:39
Postat av: Anonym

och en liten tilllägg -vi hatar inte dig nu vet vi att du ville bara visa vad du lärde dig i skolan

2009-09-13 @ 23:52:24
Postat av: Anonym

piiis ?

2009-09-13 @ 23:54:30
Postat av: Steph

hahahaha hallå? ingen märkte "vad min kommentar störde sig på folk"... hej jag är en kommentar som stör sig på folk hejhej hohoho.



ps. nej, precis vi hatar inte dig, det va ju inte ditt fel, det visade ju sig att vara lärarens fel. haha.

2009-09-14 @ 20:40:50
Postat av: elena

ha-ha

2009-09-14 @ 21:40:47
Postat av: Anonym

nu ska jag gå o lägga mig o sova till grön musik en tips Cissi shit i historien börja med grammatiken

2009-09-14 @ 21:48:59
Postat av: cookie

haha sluta hata. rolig liten filur

2009-09-15 @ 19:05:46
URL: http://cookielainen.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback