Zalmai.

Om ni ser en två meter lång chick me afro
och gula skor idag i stan så är det jag.
Tänkte nämligen inviga styltorna.

Idag har jag känt mig bajsnödig hela dan.
Helskumt.
Jag som bajsar bara jag nyser.

Alltså att jag haft känsla att jag måste bajsa men ingeting kommit.
Som att jag är gravid och bara går
omkring och väntar på förlossning.

Det kanske händer ute på club.

Hahah, så ingen kan gå in två
o två me mig för jag har grejer på gång.
Höhö, äe slutpratat om kacka.

Idag har jag hängt med Lil'D hela dan (min brorson).
Häntade honom på dagis sen stack vi till Skärholmen och köpte
tashformurch, på barnfoneitik aka transformers.

På dagis satte jag mig ned på vad jag trodde var en bänk.

- Lil'D: "Ehh..Pascale..det är nog bättre att du sitter här,
för vi brukar äta flingor där."


Hahah..jag kände mig dum.
"Dumma jag som inte visste".

Men sen blev han imponerad att jag kunde åka kana som alla andra.

Äe, nu ska gå och ta en snabbdusch och ploppa i linsovi.
För en snyggare look.

Zalmai.

Pojken från boken Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.

Det låter så fint.

Och man kan skrika det så bra.

ZÄLMÄI!

Jag brukar smaka på namnet dagligen. Zalmai..Zallmaj. Zälmey.

Äe, vi gillar det.

Men vafan varför hoppar raderna!

Aja, jag har fastnat  för Zalmai.

Om jag var muslim, hade jag gett mitt barn det namnet.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Först läste jag "Zalami" och blev lite glad.

2009-09-04 @ 22:25:23
Postat av: Anonym

zalami låter bättre...det bli lättare för barnen att mobba honom

2009-09-06 @ 13:46:16

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback