Andas inte på mig.

E DOO GNEEB EELLE? *Höjer rösten och pratar energiskt med armarna.

Översättning: Är du knäpp eller?

Men det kanske ni redan förstod.
Hahah, jag har kul med mig själv.


E DOO GNEEB ELLEE?

Tänk 12 årig svart pojke som pratar tv-spel med sina
jämngamla polare på tunnelbanan.
Ryggsäckarna hänger slött i armvecken.
Tobbe nyss fyllda trettons hår är slickat mot ena sidan pga mössan.
Han drar in snor o har rosiga kinder o kissig snopp.
Har köpt snören-godis typ.


Igår var det en äldre kvinna, hon var utmattad efter all shopping,
o de va mycket folk på tbanan.
Men hon hade åtminstone en sittplats, - mitt emot mig.
Ah, vi börjar åka, hon sluter ögonen och pustar ut.
Ah, visst, du får pusta ut för mig, de e ingen grej.
Men gör det inte var tredje sekund!

Det slutade med att jag var inne i en dimma av medelålders
tena-användande kvinnas andedräkt o de var riktigt jobbigt.
Jag fick kväljningar och behövde hålla ansiktet nere i halsduken.
Hon hade inte.....DÅLIG andedräkt.
Bara jobbig.

En andedräktig andedräkt.

Äe, man vill inte känna en främmande människas andedräkt på tbanan.
De inge mÅOd.

Jag hatar när folk inte tänker.
Fast ah, nu var hon ju trött o så.
Kanske hade nåt problem.
Men fortfarande..näei.

Hon hade shoppat en hel del o hon såg ut o må bra i övrigt.
Men aså, jag tycker det är minst lika viktigt att tänka på
att man inte ska pusta ut för mycket på tunnelbanan mot andra resenärer
precis som att man bör hålla för munnen när man gäspar.

Har faktiskt varit med om att folk pustar ut
för mycket ett antal gånger nu.


 

Tittaaa!

Jag har köpt nya skor.

Jag ska bli en sko-tjej.

De e nästan så att jag borde lära mig cripp-walk.

 

 



 

Dom här bejbisarna köpte jag i förrgår.

*Shit, de ba regnar pengar över Pascale.

Varma konvärcher! =)

Ville egenntligen ha helvita, men dom var slut i hela Ewropa i min storlek.

(Ok nu låter det som att jag har en

FEETT sällsynt storlek som typ aldrig tillverkas oueeee!

Men det har jag inte.)

Äe, så kul ska vi inte ha det.

Jag har storlek 39 förutse att jag klippt toeneilz.

 


Kommentarer
Postat av: N E T T

i like thee shuuz

2010-02-27 @ 18:34:52
URL: http://annettek.blogg.se/
Postat av: helena

Det gör jag med.

Äckligt med folk som håller på andas sådär obehindrat på andra. Du skulle ha viftat ogillande framför ansiktet varje gång hon gjorde det.

2010-02-27 @ 20:27:13
Postat av: rahwa

daaamn va snygga!! vart har du köpt dem?

2010-03-01 @ 02:03:49
Postat av: Pascale

helena - a haha, jag skulle gjort det..äh, nästa gång blire viftning.



Tack Rahwa och NettiZz! Jag köpte dem på footlocker :)

2010-03-01 @ 21:14:53
URL: http://pascale.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback