DET DAGLIGA LIVET I TANZ.







Huset från ingångssidan.






















Verandan där uppe
(min bloggplats, o Kyllikkis viloplats)






En söt pojke som granskar Leo uppifrån o ner.
Han tittade väldigt länge på Leos skor.





Hahah, den här mannen känner jag inte,
han hade bara jättestora skor typ storlek 46
fastän han var typ 1 o 60 lång.
Hela hälen, där ere säkert tomt.






Så här ser Lee-yo ut när han kollar boll.
Helt inne.

Han fyller år idag förresten, 24, helt stor.
Naaw..lilla lille.

fast Cookie är mest lilla lille, att man kan kalla.

Hahah, jag gillar o prata i fel grammatik.
D tywp - kuwl?
HAHA!
Aja, jag bara svamlar.





Grilla fisk.
O bläckfisk.
Och majs.

Bläckfisk var godast, men de va ändå lite läskigt sådär.
Själva TANKEN att man äter bläckfisk.

Nu sitter jag i livingroom o väntar på att alla ska bli klara.
Jag är först för en gångsskull.

Vi ska till stan o handla o ah, kolla runt.
jag har köpt fina tyger, sytt gardiner här o så.
O nu e jag helt kär i Tanzanianska tyger, vill bara ha mer.

Hoppas ni alla mår bra.
PUSS o KRAM!






Kommentarer
Postat av: helena

Vad 17 är det du håller i på den tredje bilden?

2010-01-04 @ 11:07:28
URL: http://morfint.bloggy.se
Postat av: Paula

jag vill också åka till Tanzania!

2010-01-04 @ 14:30:07
URL: http://sinkkos.blogspot.com
Postat av: elena

Gratulerar Leo på födelse dagen!Önskar allt bra..puss o kram!OM du va här skulle jag göra banitsa..kan inte ni köpa sådana skor till lilla pojken?fina bilder...du har ätit oktopod förut hemma

2010-01-04 @ 14:42:29
Postat av: elena

vad är detta för trä -jätte fina blad

2010-01-04 @ 14:44:18
Postat av: Pascale

Elena - aka mi-mamma.



Just det jag glömde helt bort o signera de bilderna.

Dedär trädet är ett papayaträd. O de kom till genom att en kille som jobbade där åt papaya o spottade ut kärnorna där o så växte de, en annan kille berättade de. lite rowligt. inget är en grej liksom.

2010-01-04 @ 21:38:39
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: rebaaan!!!

con graaatzzz :) leeeeooo!!!hoppas ni har haft en braa daag!

2010-01-05 @ 00:50:28
Postat av: Anonym

Love that pic of Leo and that kid,it remind of someone i know.

2010-02-10 @ 22:24:24

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback