Vi spelar utan el.


Haloj gott folk!

Vi har varit i stan hela dan o cruisat runt me dereva.
Åkt på olika ställen o sådär.
Käkat indisk mat,
så mitt kacka kommer brännas i göten när jag jobbar imon.

Nu kröp det en myra på min skärm över mina bokstävrar.
Jag dödade den med pekfingret.

AH just det..idag satte de sig en fluga på mitt ögonlock.
Eller ah, på mina fransar.
De va typ första gången.

Det hade jag bara sett på tv förut.
O undrat varför folk här i afrika inte flaxar bort flugorna.
Men nu förstår jag.

Dom kommer ju så ofta.
Man pallar inte hålla på o flaxa hela tin
då hade man kunnat ägna en hel dag åt det.
Och äe..de vill man ju inte.


Hahah, jag brukar se att folk ofta har en fluga på tårna
o ba, hallå varför vickar du inte bort den?
Sen en dag när jag tittade ner såg jag att jag själv hade en fluga på tån.
Så nu kan jag inte säga nåt.
Jag är med i samma båt, o flugor kommer o sätta sig på mig utan att jag märker.

När jag var yngre var jag livrädd för småkryp.
Idag var jag på en offentlig toalett
o kissade utan ljus med en 7 centimeters kackerlacka.
Men de va ingen måod. *i did it

Iaf, det är mycket grejer som man förstår nu när man varit i afrika.

Ah men typ, varför bläk people inte kan passa tider.
Det är för att här tar allting så himla lång tid.
Allt kan hända under tiden man ska iväg o göra nånting.
O de händer alltid NÅGOT som gör att det blir en fördröjning.


Och ah..till slut så har man bara blivit så.

Att de blir som en rutin att allt ska ta tid.

"Man skulle bara duscha"
"Man skulle bara hämta lite grejer först"
"Man skulle bara käka, o först laga maten som skulle käkas"
Allt tar tid o de e ingen grej.

Här stressar ingen.

Fast nu måste jag stressa,
för mitt batteri på datorn är slut o jag orkar inte hämta laddaren.

Gonatt!





Kommentarer
Postat av: elena

va e de -hitta 5 fel?

2010-01-11 @ 22:05:43
Postat av: elsa

hahah tänkte samma sak!

2010-01-12 @ 22:39:58
Postat av: Pascale

hahaha, ja fatta inte vad ni menade först, men nu ser ja. de e ju dubletter! höhö..tänka sä..FAN VAD KUL det hade vart o göra ett finn 5 fel. åh, de ska ja göra!

2010-01-13 @ 08:17:11
URL: http://pascale.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback