Tvättstuga.


Hej, skribenten här.

 

Hahah, visst ser jag ut som en skribent?

 

Piuw...fett trött, kom precis upp från tvättstugan.

Ja, vi haar ju en tvättmachieen män dä shönt

att könna tvätta flear machiener sammtiediegt.

 

Fast det är lite läskigt i tvättstugan.

Den ligger ju nere i källarn.

O de e så gammaldagst allt där.

Inte som i förorten - där allt är hitek.

 

Utan äe, här är allt gammalt för att annars förstår sig inte

Gun-Britt o Inga-Maj på hur maskinerna funkar.

O de skulle aldrig hajja hur man bokar tid med bricka.

Så här har dom istället ett tradishhonellt *uttalas som en äldre svensk dam

...pappör.

Med datum.

Dock skrivet på dator så lite moderniserat är det ju.

 

Där ere meningen att man ska fylla i efternamn,

vilken port man bor i o mellan vilka exakta tider man ska tvätta.

 

Hahah, jag skrev mitt efternamn och bokade tid.

På pappret ser jag att någon ringat i någons efternamn

(det enda invandrarnamnet förutom mitt o Leos)

O skrivit - STÄDA!

Med stora bokstevrar.

 

Så nu har jag våttorkat alla kanter o hörn i tvättstugan

o hoppas att inte Lundins kommer o ringer på med kvarglömd ludd.

Helt arg med underbett o läsglasögon på näsvingen.

De föfan läskigt dedär.

Man är så utblottad.

Bäst o sköta sä.

 

Thomas, 42 Bostadsvärd - "Aaah, skaru annvääända tvättstugan fåru se till

o fylla i naaamn o adreess va.

Ditt personnummer o..o..o så födelseort va.

Annars anméler vi dej ti styrelsen o de kan sluta me att du blir vräkt.

För sörrö, sånna som dej vill vi inte ha här.

Vi har försökt tidigare men de har inte funkat.

Så nu ger vi dej en sista chans här."

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha-ha påmminer mig om tiden vi bodde på värmdö när svenska grannar ringde på vår` dörr och sa att jag ska städa och jag svarade med största nöje att jag har inte hunnit gå idag och tvätta så hon måste forska vidare och ringa på deras dörr tills en dag såg hon min mördarsblick sen sa de andra grannarna att hon hade bott i rinkeby innan hon flyttade till värmdö

2010-06-02 @ 20:58:44
Postat av: M

Hej Pascale.

Hitta din blogg för några dar sen, blev skit glad. Kommer inte ens ihåg när jag såg dig sist, men du är dig lik. Kom in på christelles blogg me. Mitt hjärta blöder. Hopppas hon blir frisk så fort som möjligt, hon e en riktig tuffing dock..lämnade en anonym get-well-soon där (inte som att hon kommer ihåg mig :P.

Ta hand om dig, och om christelle!

Kram//Mahwash Riaz (slättgård)

2010-06-25 @ 18:29:11
Postat av: Ledsen i ögat

Men kan du aldrig uppdatera din blogg din banan! :(

2010-06-30 @ 19:51:44

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback