Pangeng = Magsjuka.

FAN VAD SYND!
Jag lagade precis 2 olika maträtter.
En ti Lio, en ti mig.

Han har tjatat på mgi att jag ska laga pangencyrry ända sen i februari.
Den där dagen då jag blev supermagsjuk.
Jag kan inte äta det mer.
Jag har sagt det.

Men Leo tycker inte det ska spela roll.
Han älskade min panengcurry,
han pratar om att det nästan var det godaste han ätit.
Så ah, jag vill inte göra honom besviken.
Nu förknippar ju jag Paneng me magsjuka.

Det är som när jag drömde att min granne,
- Nahom, som bajsade rabarber i vår diskho.
Ah, men nu kan inte jag äta nåt som e me rabarber,
för att ne, Nahåm har bajsat rabarber en gång i min dröm.
O ah, nu vare så med panengen.
Men för min kärlek ti Leos skull, så lagade jag paneng - på mitt vis tillan.
Och kycklingfilébitar med svamp ti mig, o gemensam ris till oss båda.

Jag dukade fint på bordet, och skulle bara stänga till balkongdörrn,
så att det skulle vara så behagligt som möjligt för oss.
Så att vi skulle sitta där vid köksbordet
med våra maträtter och fnissa o vara kärleksfulla.

Men näei, Leo serverar sig i förväg,
innan jag hunnit ställa fram maten på bordet.
Han tar mat, som om de inte finns en morgondag
o går ut o sätter sig i soffan.
Sådär bredbent och killigt som bara killar kan göra.

O så hör jag det där välbekanta ljudet igen.


EEEÖÖÖÖÖÖEEEEEEEEEEEEEEEEEEÖÖÖÖÖÖHHH!
EEEEEEOOOOOOOOOOÖÖÖÖÖÖÖÖÖEEEEEEOOOOOOOOOOOHH!
Fotbollsljudet aka ljudet från publiken.

BAY - MAU

HALÅ!! Han ba sätter på bajjern mynchen mot MAO,
när vi ska äta tisammans o titta på varann sådär gulligt.
Som att det ända vi gjort ida e o saknat varann.

Men det är ju fopoll ikväll.
Äe, de gillar vi inte.

OJ! Nu han ba - " Vaskary göra imorron?"
Jag ba: "Varför, vad är det för dag imorgon?"
Leo: - Arsenal - Barcelona.

(Jag menade liksom om det var tisdag eller onsdag.)






Kommentarer
Postat av: sonja

määähhh- va e de för stil, jobbar du där eller??

Ja tycker att du ska sluta laga mat, ännu mindre hans favorit mat, för att markera att de INTE är okej att välja tvn framför dig. Vill han kolla på sin kära fotboll, kan han laga mat själv, eller köpa utifrån. Ska du laga mat o grejer, dessutom 2 olika rätter(dubbelt jobb) så ska han fan uppskatta lite. JA kan säga att ja varit med om "liknande" händelse... men det är åtgärdat nu!!! Gränse kära vän..man saknar inte de man har föränn de inte finns mer..Klycha ,men sant.

2010-03-31 @ 13:31:39
Postat av: elena

ha-ha-ha men shishi du kan alltid hoppas på att han växer ifrån ...om 10 år

2010-03-31 @ 16:53:09
Postat av: catherine

aj aja med magsjuka från maten.. hoppas att du mår bättre nu...

På talan om man, jag var o åt på resturangen Back A Yard på folkungagatan häromdagen. Goo jamaican mat var det btw muuums, klickade förbi till deras hemsida och förvånat såg jag en bild på glatt folk och dig som var i resturangen... Tyckte att det liknade dig för att ha läst din blogg lite då och då haha nää men skulle bara säga de.. Lite skoj tyckte jag att hitta upp en sådan random grej :D



ha det bra ! =)

2010-03-31 @ 21:08:41
URL: http://caathyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har aldrig förstått tjusningen i att titta på fotboll. Jag har ännu mindre förståelse över att det finns de som är så intresserade att de tittar på random fotbollsmatcher som sänds dygnet runt. Kanske en grej om det är typ SM, men vadå Arsenal? Jag tycker det är märkligt.

2010-04-01 @ 14:46:46
Postat av: Anonym

jag saknar ditt "ständiga" bloggande! ledsen i ögat

2010-04-05 @ 00:08:24

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback