VABBAR..

Hej..
Hahah, jag sitter o campar, i vardagsrummet.
Ska sova soffa ikväll.
Ska kolla serier eller nåt nu innan.

Jag brukar inte få ha vardagsrummet o TVn för mig själv.
Men ikväll får jag ha de, för min käre man är sjuk
och jag får inte bli smittad.
Inte att jag är sådär..

* assååw iuuw guu va äckligt me sjuka människor, kom Jossan vi går.


Utan för att ah, jag får alltid så grov bihåleinflammation
när jag blir förkyld, o de e inte måod om jag blir smittad.
Om det här nu råkar vara nåt mer än bara pollen.
(Men jag har varit snäll och hämtat grejr o värmt mat o sånt)
Och klappat.
Så ni inte tror att jag är hemsk.
För det är jag inte, jag är jättesnäll och förstående.


Aså...

Ah, folk med barn brukar klaga att det är såå jobbigt.

"Ahh Linus e så snuvi o grini o hosti".
O han har vare de länge o de e såå jobbigt med sjuka barn.

Det är en grej man vet att man kommer få gå igenom
när man blir förälder en vacker dag.
Jag vet allt det där.

Men varför har ingen talat om för mig att det är
samma sak när pojkvänner blir sjuka?
Jag tror jag måste VABBA imorn..
Fast med P.

VAPPA. - Vård av pojkvän.

Nu ere seriedags.
Eller näei, datahäng.
För min dator är omformaterad o riktigt snabb!
Den e nästan som Usain Bolt.



 

Ah, det här är ju inte Usain Bolt, utan en sjuk man.
(de va ju ändå om de inlägget handlade om från början)







Kommentarer
Postat av: elena

ha medlidande

2010-05-11 @ 22:12:05
Postat av: Anonym

man undrar ibland om du är en människa som kan bli ledsen o vara deppig? Du verkar inte som en iaf.

2010-05-11 @ 22:42:05
Postat av: helena

Haha, jag tänkte när du skrev VAPPA att man skulle läsa det med trött finsk brytning. Det blev roligt. Testa vettja.

2010-05-11 @ 22:51:42
Postat av: Pascale

Haha..oj! Jo jag blir jättelätt deppig o ledsen - men jag väljer att inte skriva blogg då, om jag inte är på humör alltså. Det är väl därför ni inte märker av det mer än att jag inte uppdaterar, ah nu behöver ju inte de betyda att jag är deppig så fort jag inte uppdaterat - men du förstår nog vart jag försöker komma

2010-05-11 @ 23:01:57
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: Anonym

men nu är Leo frisk...

2010-05-15 @ 22:30:23

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback