EN BILTUR.

Följ med på en biltur vettja!

Ah, idag tänkte jag att ni skulle få följa mä på en biltur.

Ah det är inte det allra lättaste att ta kort ute bland folk.
Man kan inte komma som en Margot, 46 pigg o gla :
Eee-EEj här åker jag förbi o knäpper lite
kort som jag kan visa hemma i mitt välbärgade land
där alla har kamera o vi skrattar nöjt o klappar oss om mätta magen
o lyfter på ena skinkan o fiser lite lätt vid middagsbordet oj oj!

Det är lite av ett projekt..

För man vet aldrig..rätt som det är har man fotat fel person.
En gorillajägare med stor machete som machetar
däcken på bilen o hoppar upp på biltaket
o ba..går all out monkey o vill hugga allt o alla
o ropar grova ord på swahiili ABLBALBALBLOUU!!
o hämtar fler vänner som kan joina.
Äe..en risk det är det..

"Vi är ju trots allt i aaafrika"

- Säger Birgit, lätt lutad med lite dämpad röst till vänninnan Hedvig.


Ok, men nu börjar vi bilturen...






Okej E ALLA BÄLTADE??
Det är rätt guppigt på vägen o bilar åker i hög fart här.




Ehh..okej (Smyger in med ett kort på mig själv,
måste ju se att blixten funkar som den ska!)





Ur vägen skolpojkar!
Vi måste ju komma förbii o fram.




Vi åker igenom byn..o alla små hus..
Vissa är lerhyddor, andra lite mer hitek.








Här verkar dom ha en sängaffär.
Bygger efter beställning!




Här kan man köpa Tangastones
aka fina plattor från en stad som heter Tanga.
Väldigt poppiz..





När vi åker förbi här tänker jag på
DENVER! THE LÄÄÄST DÄÄÄNUUSÅÅR!
Hee's maah friend and a whole lot of more TÄ TÄ! Denver!..
Gör inte ni?




Ok, då har vi betalat för att åka mä färjan över till stan.
Vakten dirigerar oss, han är seriös och tar sitt jobb på fullaste allvar.
Man får inte skratta då blir han arg - tänker jag.




SKO FO TJEJÈ!
BARA VÄLJA!
VI PRÅTA PRIS SEN!
No problem!




Oj, spring spring så ni hinner hoppa på!




Kommentarer
Postat av: helena

Jag undrar så vad Denver är mer än vän för den här personen. Hade de en flirt? Eller kände han bara att "vän" inte var nog beskrivning för hur fantastiskt bra person den här dinosaurien var, som att det liksom bubblade över av känslor när deras relation skulle skrivas ner? Så många frågor, så få svar.

2010-09-02 @ 12:22:57
Postat av: Pascale

Hahaha! Jag har också tänkt på det där. Men man blir ändå lite sådär Eyy..det är lilla denver vi talar om..Så ah, det är nog så att det inte var nog beskrivning för hur god vän han e. "så mkt mer liksom" Hahah, jag har svårt o tro att denver är en friend with benefits

2010-09-04 @ 09:20:26
URL: http://pascale.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback