Ramadanfirande o en sista avnjutning.

Och så vart det sista dagen.
Kom precis in från havet.
Hahah, nu lät det som att jag vore
en snäcka som åkt in med vågorna.
Men äe, så kul ska vi inte ha det.


Haha..igår var vi på ramadanfest här hos en granne.
Min första afrikanska ramadanfest.
Grillfest.
Jag var helt förväntansfull o tänkte att det skulle va helt
SWEET AN THHEENDAAH!

Själva grillningen tog TRE timmar.
Aså, det var verkligen afrikanskt.
Jag förstår varför afrikaner inte kan passa tider.
Det är för att för dom finns de inget som heter stress!
Allt bara är.

Iaf så ah..satt typ med underbett
o väntade på att maten skulle bli klar.

O när dom hållt sitt tal (afrikaner håller alltid tal)
Då vare dags att äta..
Det fanns en kock där på plats o allt.
Han serverade mig..
Kyckling.

O ah jag älskar kyckling, men bara de som e sweet an tendah!
Men så fick jag en halv kyckling..fast me BARA vitt kött.

Vitt kött o jag..de går inte ihop.
(Höhö)

Aså..jag blev så besviken..typ riktigt ledsen!
Som ett litet barn, började nästan waina.

Tittade typ ner på min tallrik..

O om vi hade spolat tillbaka tiden 18 år..
Då hade jag först varit tyst o bara tittat på min tallrik..
Hängt med huvudet..
...tittat....hängt lite mer med huvudet..o sen...

UÄÄÄÄÄÄ! Börjat storböla o alla vuxna hade sprungit fram
o frågat men liiilla lille vad har hänt?!
Har du gjort illa dig?!!?
Har någon puttat dig??
VART HAR DU ONT!?

UÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ hade jag bara fortsatt.
O mellan hulkningarna..knappt så att det hörs..
fått fram: .."-Jag fick vitt kött"

O min mamma o pappa hade verkligen förstått.
De hade tyckt att jag inte ska börja göra stor scen,
o switchat köttet på deras tallrik med min o seså! Klart!

Mamma hade tillome böjt sig mot mig o med lugn mjuk röst sagt:

"Maama ska gora tl dig chickling ner vi kåmer hem."
*med sin trygga bulgariska accent.


Men ah..jag fick vara vuxen o ta det som en man.
Provade en halv tugga, för o visa, ah I CAN TAKE IT!
De e ingen grej.

Men dendär känslan...
när de torra vita köttet gnider o gnisslas mot tänderna.
AAahhh jag klarar inte av det..
Så det var en grej.






Kommentarer
Postat av: Elsa

hahah GUUUUUUUUUUD! Jag känner precis samma sak för vitt torrt kycklingkött! ååh * soulmejt !

2010-09-11 @ 16:08:51
Postat av: cookie

näääääee!!!! när du skrev kyckling först tänkte jag en fett saftig lårklubba sådär.. fan o det gör lite ont i halsen när man måste svälja det där torra!

2010-09-11 @ 18:26:45
URL: http://cookielainen.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback