Navelbråcksoperation.


 

Fick en fråga i komment...komme...hur fan säger man!

Komenteringsfältet! Kommentatör?

Haha, hatar när jag inte hittar ordet.

Ni fattar.

Ja, då tänkte jag väl att jag skulle berätta min lilla erfarenhet.

 

Fredagkväll efter jobbet bestämde jag mig för att gå till sjukhuset och kolla upp det.

Tänkte - "äsch, lika bra att kolla. Dom kommer säkert inte operera det på en gång ändå"

Fick träffa en läkare och visa upp min lilla navel.

 

De tryckte tillbaks naveln.

Haha, de tog typ sats och tröck in.

*aj.. men den stack fortfarande ut. (Tarm och fett).

Då bestämde läkarn att jag skulle få operera

det direkt eftersom det ansågs vara akut.

Då blev jag inlagd och fick jag fasta.

 

Innan operationen fick jag duscha hela kroppen o håret i desinfektionsmedel.

O sen ha på mig rena kläder o inte röra mig från sängen så mkt.

Själva operationen minns jag inget av.

Tur det.

Haha..var ju sövd så det gick smidigt på ca 45 minuter.

Sen vaknade jag och fick ligga över natten.

Fick morfin och var lite skojfrisk.

Dan efter på morgonen var jag redo att åka hem!

 

Jag ska inte ljuga..de här dagarna efter har jag väl

inte mått så jättebra med tanke på smärtan..

Men det har gått bra.

Man får låta kroppen ta sin tid att läka.

Två-tre veckor kan det väl ta.

Jag är inne på dag 4, så detta är fortfarande väldigt nytt för mig.

Men ja, bråck verkar vara väldigt vanligt.

Många som jag pratat med har opererat navelbråck eller ljumskbråck.

Och ja, dom mår bra och lever normalt så det ska nog inte vara några problem!

 

Hoppas ni fått bra svar.

Lycka till till din dotter!

 

 

 

 

Läkaren ritar upp var de ska skära.

 

 

Fick ett par snygga trosor som jag vägrade använda.

Fast ok, ok jag erkänner..jag hade dom i typ....11 min!

Tills mamma kom och räddade mig med vanliga pänniez.

 

Själva tanken att Sigurd, 76 haft på sig dom

med sin stora gubbpung det känns inte okay.

O man ville ju ändå inte va

helt friii på en äng och vandra utan underkläder.

(Operationskläderna e ju öppna där bak.)

 

 

 


JUST NU SER MAGEN UT SÅ HÄR...

KÄNSLIGA TITTARE VARNAS..!!!







Ser "fint" ut som man säger.
Fast det gör det ju inte, det ser jättefult ut.
Men det är ändå en grej att säga att ärr ser fina ut.
Men det fina med det är ju såklart att det inte verkar vara infekterat eller så.

Juste - glömde säga..
Fick inget smärtstillande utskrivet eftersom jag tydligen
behöver KÄNNA om såret skulle bli infekterat.
Lite tråkigt.

Jag lovar att mitt liv hade blivit bättre om jag fick lite mer morfin..






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, kommentarsfält heter det!

2011-04-06 @ 17:46:40
URL: http://gqs.tumblr.com
Postat av: L

haha Vad hade inte blivit bättre om man fått lite mer morfin? sitter på kontoret nu och önskar att jag fått lite mer morfin.. I mitt fall lite mer än inget morfin alls

2011-04-08 @ 09:38:15
Postat av: Frågvisa mamman

Hej! Tack för ditt svar, utförligt och bra skrivet, du får gärna lägga ut en bild när du blivit av med plåstret. En liten fråga bara, var ditt båråck medfött eller kom det senare? Krya på dig massor!!!

2011-04-08 @ 22:42:05
Postat av: Anonym

Menar Bråck såklart! Du är tapper!

2011-04-08 @ 22:44:03
Postat av: Anonym

Hur mår du?

2011-04-15 @ 21:05:25

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback