Ang. julgransbelysning.



 

Kan ni se här, på kortet?

Ser ni att familjen Bergström inte tatt ner julgransbelysningen?

Asåååå..De e inte okay.

Varje kväll ser jag att den är där.

Den är alltid kvar.

O det har blivit som en rutin nu,

att jag varje kväll innan jag går och lägger mig

kollar om den e kvar.

 

Jag förstår inte deras måod.

Jag KAN förstå att man vill show off på vintern o så.

"Titta hääär ra! Titta på våår belysning den e mycke fiinare än eran!"

Men nu har dom gått för långt.


Det är nästan satt jag vill skriva en arg lapp i deras port.

Var god tag ner julgransbelysningen!

Tänk på dina medgrannar. Visa hänsyn.

Osv.

 

Men jag vill liksom, ge dom de utrymme att tänka själva.

Jag dömer ingen i första taget (Eller? Jo det gör jag, men ändå!)

Men ah, dom verkar inte ha fattat.

 

Ah, näi.

Nu ska jag sova här.

Lägga mig upprörd.

Som en gammal kärring.

Släcka belysningen o gå med tysta steg.

Det enda man hör är mitt irritationsmummel

och de hasande ljuden från mina tofflor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast å andra sidan är fam Bergström kanske också den enda familjen som blir glada när de går ut på sin balkong och inte bara möts av allt det där mörkret.

2011-08-09 @ 21:02:29

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback