Potatisbullar.

O MEN FY!
O MEN HÄRRE!
HÄRREGUD!
Skriker jag i telefon till min vän när hon säger
att hon brukar äta potatisbullar med salt o ketchup.
För fan, de e inte okej.

Jag har potatisbullar i ugnen nu.
O dom ska jag äta med lingonsylt.
Som man gör i Sverige.
Inga konstigheter.
Potatis som potatis, de går o äta me allt, fortsätter hon.
Och ah, de kan jag väl köpa.
Men HÅLL! POTATISBULLARNA! UTANFÖR! DETTA!
Aja, nog om de..
Men jag blir lätt småupprörd över sånahär småsaker.
Saker som inte stämmer överrens med hur det bör vara.
Just nu är det något annat i mitt liv som
inte stämmer överrens med hur det ska vara.
Jag är hostsjuk och febrar.
O såå fåre ju inte va.
Äe...de gillar vi inte.
Men jag är ändå en krigare.
Låtsas som att jag inte är sjuk.
Fast man kan inte låtsas hur länge som helst.
Just nu sitter jag i sängen och äter puffat ris ur en skål.
Bara sådär.
Fångar upp dom med tungan.
O ser ut som ett streck.

Oh, hela min blogg är ett streck just nu.
Men ni får ursäkta mig.
Jag har mycket.
Jag kan ändå se att ni smyger er in här.
Så lite förhoppningsfulla är ni nog ändå.
Eller så går ni in här per automatik.
Det här mmset fick jag av min kusin Elsa idag.
Som kryapådig-mms.
Naaw, de va väl gulligt?!
Jag blev jätteglad.
Näi, nu måste jag iväg och jobba.
Imorn o fredag är jag sjukskriven - för det är jag värd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är gott! Min kille tvingade mig o...... jag accepterade!

Men drottningsylt, lingonsylt e GoaST

2011-08-03 @ 17:17:23
Postat av: Anonym

Sjukt. Det är det enda jag har att säga.

2011-08-04 @ 21:23:16
Postat av: Fatima

Uuuggh. Ketchup? Känns helt fel, även fast än det är potatis.

2011-08-08 @ 22:41:49
URL: http://foljfatima.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback