Att spotta på sig själv.

Igår skulle jag sova middag tänkte jag.
Så jag la mig, eller ah, - jag låg redan.

Jag slöt ögena o somnade in djupt..
På kvällen vaknar jag av att jag spottar mig själv på axeln.
Kände hur det rann långsamt ned på ryggen..

Det var sånt där mjäääää - spott som verkligen luktar spott.
Sån lukt som spott får efter att man legat o sove o smackat i flera timmar.

Hade drömt en mardröm - om ett hotell som luktade bajs,
så då spydde jag i drömmen - och spottade efteråt.
Tänk att drömmar kan bli så verkliga.
Lite jobbigt.
Fast ah allt är ju relativt.

Det hade varit värre ifall jag sa i drömmen
- Jag ska bara gå kissa! Till mina vänner på gården
o sprang glatt iväg med överdrivna springsteg o öppen mun
o så kissar jag på riktigt.
De e inte okay.


Hahah, en annan spottincident som jag kommer ihåg från barndomen..


På gården ville de flesta vara tuffa
och ah de var sådär att man visste vilket barn som var coolast,
vem som fick mest respekt,
vem som var svagast o ingen ville ha mä på brännbollen.
Ah men man visste helt enkelt.

En gång var det en cool tjej som gungade i hög fart,
o för o leka ball så spottade hon rakt ut
- för det var så coolingar gjorde.

Men ah då gungades hon ju in
i spottet så hon fick det på sig själv. *fNiSs TiSsEL TaSsEL HihIHHIHIiihi





Zakhyntos-måod.
Det där är min favoritdräkt.
Det är som att hoppa in i en pyjamas.
Så skön är den.

Ja, jag blir ju inte SÖMNIG när
jag tage på mig den men jag hade kunnat sova i den.
Omdetintevoresåattdettvarettjättedyrtmärke.


Kommentarer
Postat av: Helena

Sen när coolingarna vuxit ifrån gungorna så blev den nya grejen att liksom strila ut litelite saliv mellan tänderna på något vis. Det gör de kanske än idag, det kanske inte bara hörde till högstadiet?

Intressant att människan är funtad på det sättet att... a det blir ett tuffhetsattribut att a spotta liksom.

Sjuka värld.

2011-06-09 @ 23:03:33
Postat av: Helena

Haha kom på nu att jag lät som värsta tönten här ovan nyss. Idag förfasades jag över ungdomarna på studentflaken som badar i öl och åker runtruntrunt helt utan att tänka på att de kommer bli förkylda(!!).

...

..

.....

Ja nej jag är nog inte cool

2011-06-09 @ 23:06:10
Postat av: la droite

tu es tres belle !

2011-06-12 @ 20:28:48
Postat av: Anonym

tu es tres belle !

2011-06-12 @ 21:19:12

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback