I Svärrrje har vi KÖ-SYSTEEM!

Jag gick ned på systemet för köpa lite rövin
o andra diverse drycker.

Ställer mig i kön med min korg och kommer på
att jag ska byta ut ett vin,
så jag lämnar kön i två sekunder (okej fyra)..
Gör min grej o kommer tillbaks.

Då vänder sig mannen framför mig om.
Typ, Magnus, 34.

Mange: - Vänta, gick DU ifrÅÅN kÖÖN?
Pascale:- Japp, jag var borta två sekunder och nu är jag här igen.
Mange: - Men i Svääärjje har vi faktiskt KÖ-SYSTEM!
Du får gå o ställa dig längst bak tack o hej
sov gott ha en bra dag!

Jag ignorerar honom, står kvar o leker ball o
börjar bli jätteirriterad på att han just påpekade hur det går till i Sverige.
I mitt huvud tänkte jag WhhÖÖÖUWw...nejnej...vänta..! *Ricky Lake-måod.
Men jag var lugn..calmate, sa jag till mig själv (lugna nerej på spanska)

I Sverige har vi köö-system, upprepar Mange.
och ber kvinnan bakom mig att ställa sig före mig.
Hon säger nej och står kvar på sin plats.

Han säger det en gång till och då kan jag inte hålla mig..
så jag svarar - ah, men nu gör jag som vi brukar göra i mitt land!

Då blir Mange tyst och har inget mer att säga.
Istället börjar han bjuda in folk som går omkring i butiken,
säger att de kan ställa sig före honom.

Då ryter kvinnan bakom mig till o ba:..
- Äeee men nu får du faktiskt ta o gerej..de kan ju inte du bestämma!

Ah, det var höjdpunkten på min dag.
Mange e största rastistfjanten.

Så fort man som invandrare gör nåt fel,
då måste sånna som Maaange hänvisa till hur det ska gå till i Sverige.
Fett fjantigt.

För det var ju inte som att jag gick in på syst..
tog en korg och ställde den i kön,
och sen kom tillbaka efter 5 minuter o började fylla den med varor.

Jag berättade det här sen till min svenska kompis Lois
(eller ah halvsvenska, hon ser iaf mer svensk ut än mig)
O hon sa nåt jag tyckte va hoitkul.

"Man vill ju inte ge rasister fler anledningar
till o hata på invandrare,
men då hade jag fan sagt:

Köösystem - Ahaaa, men skiter väl jag i!
Jag gör som jag gör i mitt land.

Jag är ändå bara här för att leva på de svenska
skattebetalarnas pengar, det här är första gången
jag reser mig från soffan på hela dan.
jag brukar bara ligga hemma o räkna alla pengar jag fått.
Var glad att jag ens betala..i vanliga fall brukar jag stjäla.
Säljer knark det gör jag också.
så det här det minsta jag bryr mig om, - ert kösystem."


Ah, tänk om jag ändå kunde sagt så när jag stod där i kön.


 

Lollan, äe hon e allt bra rolig hon.

Min allra bästa vän.

Höhö..



Kommentarer
Postat av: Anonym

ha-ha bra gjort min flicka

2011-06-11 @ 17:42:58
Postat av: Helena

hahahaha

2011-06-11 @ 22:27:09
Postat av: Helena

Jag blev tvungen att läsa det en gång till. Hahaha vilken konstig händelse

2011-06-11 @ 22:29:46
Postat av: sofia

Du är klockren! =)

2011-06-15 @ 14:27:03
Postat av: Anonym

Bra gjort Pascale .... De va ett bra tag sen... Sköt om dig puss/kram

2011-06-16 @ 08:30:50
Postat av: Anonym

Förresten fan va fin du e... Du har förändrat mycket...Nice kropp

2011-06-16 @ 08:37:04
Postat av: Emma

Haha sånna där bittergubbar är på alla! Jag stod i kön på ICA och väntade på att betala, min kompis som va med kom på att hon ville ha en dricka och choklad som fanns precis före kassan och gick och tog dom och la i min korg. Då flippa mannen bakom: JAAAHAAA ni ska handla lite mer då? Tillsammans också? Man brukar ta det man ska INNAN man ställer sig i kö! Och så brukar man inte dela korg faktiskt!!

2011-06-18 @ 22:11:03

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback