TUR ATT MAN INTE HAR POJKVÄN.


Ah, ibland känner jag att det är tur att jag inte har en kille.

Som nu till exempel.
Jag är kattvakt åt Ramses - alltså katten heter det.
Susanna heter hon som äger katten.

Ramses han gör sin thäng i kattlådan
o då tömmer ju jag den o så när jag kommer hem från arbetet.

Idag orkade jag inte ta en plastpåse o kasta bajset i
så jag spolade det i toaletten.
Bara det att plupparna vägrade spolas ned.
Så dom flyter där i toaletten o vinkar hejhej.

Och det hade inte gått hem om jag hade en dejt.

Tänk om jag skulle bjuda över någon på middag
o han kommer lite halvt finklädd o så..

Han kommer ju behöva gå på toaletten förr eller senare
då kommer han se dom där små plupparna guppa runt där i toaletten.

O ah det är ju bara småpluppar, gulligt bajs.
Men bajs är ändå bajs.
Han hade trott att det var mitt.

Det spelar ingen roll hur mkt jag skyller ifrån mig,
det hade ändå förstört min mäk-måod.


En annan grej jag tänkt på idag är att det verkligen
är hoitfult........med vuxna kvinnor som har två tofsar.
Alltså en tofs på var sida om huvudet.
Det e inte okay!
Det borde förbjudas.

Man får ha två tofsar om man är 5 år.
Eller fram tills att man är 10 och hoppar hage.

Jag skulle aldrig se min mamma ha två tofsar.
IFALL hon hade haft det..då hade jag skämts
om hon ville gå me mig på stan o shoppa o bara..
ah..gå runt som att inget är en grej.

Kollat bland galger..och bara varit.
Ah men ni vet, sett oberörd ut o så.

Även fast hon är min mamma hade jag sagt till henne..
O så känner jag för andra vuxna kvinnor också.

Jag vill gå fram, dra dom i ena tofsen och säga:
- Du - dedär e inte okay.








Inte bra!
Det var en kvinna som satt och lunchade
med sin väninna på stan såhär idag.

O hon babblade på o såg ut
att ha massor att berätta om.
Hade jag varit väninnan, då hade inte jag kunnat
koncentrera mig på vad hon sa.
Jag hade inte kunnat tagit henne på allvar.

Ordet "väninna" förresten..
Det låter så..jag vet inte.
Jag vet inte om jag ska tycka om det eller ej.

Det låter som nåt bara mammor säger.
- Är du med din väninna?
- Ska du vara med din väninna?
- Din väninna ringde tidigare.

Men jag tror jag gillar det.
Jag tänker ta upp de igen.



Kommentarer
Postat av: Lois

"Du vet Inga..Lilla Inga.. Mormors väninna?"



En väninna e mormors kompis. Eller en tjej ens mamma inte vill att man umgås med.



"Din väninna - Linnea - ringde.... Du vet att jag inte gillar att du umgås med henne"

2011-06-28 @ 09:07:50
Postat av: L

Men a. Jag kan va en vännina. Jag e ändå som en mormors kompis.

2011-06-28 @ 09:09:01
Postat av: Helena

Åh, jag har också tänkt på det där med två tofsar! Det är ytterst få jag har diskuterat det där med, för det ligger tyvärr så nära till hands att det ska bli en såndär "min kompis brukar faktist ha det och jag tycker faktist de e snyggt"-grej alternativt blir jag osäker på om personen själv kan ha gått omkring i sådan håruppsättning på fullaste allvar. Men nu har du öppnat en liten portal här för mina åsikter och sanningen är den att jag tycker att det är perverst! Just eftersom det är en frippa som lämpar sig på småflickor. Det får mig då att tänka när vuxna kvinnor har det att de vill dra den här tjej-gullighetsprylen för långt. De som vill spela på sin svaghet i egenskap av kvinna och bara vill att det ska komma en stor stark man och klappa dem nedlåtande på huvudet.

Vi får nog nästan gå igenom detaljerna IRL så att säga.

kJaMiZzZzz

2011-06-29 @ 23:32:23
Postat av: M

Hahahahah du är bara för bra

2011-06-30 @ 15:25:50
Postat av: samuel Harman

i like the cat story you make me laugh to scorn.hehehe kanse dinna eller?

2011-09-29 @ 01:36:04

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback