ZANZI.

Saknar detta!

 

 

Kom o tänka på Zanzibar o ah, hela Tanzania idag på tbanan.

Det satt nämligen två män bredvid mig som pratade swahili.

Och jag förstod lite vad de pratade om.

Ok jag ska inte ta i här men jag förstod en hel del ord.

Mimi!

Nini!

Vipi.

 

Allt slutar typ på i.

De e därför språket heter swahili.

Fattar ju vem som helst.

 

*Ahaaaa...så de ee såå de har gåt tiiil *chilensk brytning




Men Pascale, vad har du på dig?

Varför är du finklädd?

Du ser ju ut som en fyrkant! - Morris, 8 år.

(kavaj=fyrkant)


Fick jag höra igår när jag hälsade på hos brorsan efter jobbet.

Eftersom vi bor så nära och jag brukar komma över

har jag mest mjukiskläder på mig i vanliga fall.


Kommentarer
Postat av: Fatima

Meh AAAH. Vilken vacker bild!

2011-11-15 @ 01:06:14
URL: http://foljfatima.blogg.se/

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback