ÖVERVAKAD.

Wow, Ola Eriksson <3 Från Comhem har lyckats googla
fram mitt inlägg om att jag hatar dem.

Tack Ola, mycket vänligt av dig att du tog dig tid
att svara på mitt inlägg och försöker hjälpa till.

Titta - vad bra att man kan uttrycka sig hur man
vill genom bloggar och att det märks.
Att man kan göra sin röst hörd.

Men jag kan inte låta bli att undra om de har anställda
som har som huvuduppgift att googla upprörda kunder
o försöka vända på dem.

Allt för att Comhem ska rule the world o känna sig som
en stor jätte som håller hårt i massa hypnotiserade små
människogubbar fängslade i sin famn.

Nu ska jag fixa mig till jobbet, ta ut en matlåda ur kylskåpet
och ha Zouk på hög volym.

Det är nästan så att jag vill vänja grannarna med hög inhemsk musik.
Fast näe, de ska jag inte.
Jag visar hänsyn - alltid.

Fast när är folk ändå rätt chill.
I Hornstull bankade de på väggarna om man hostade efter tio typ.

Men ah om vi ska väga för o nackdelar sådär
två hållplatser emellan så har vi en sak som e KEFF här.
O de e detta...




Måndag - lördag.
Helt utan stress håller dom tvättstugan stängt
på söndagar som är den internationella tvättardagen.
Hur tänkte dom där?


Helt opraktiskt!
Äe, de gillar vi inte.

Men nu ser vi fram emot en händelserik o kul dag på gymmet.
Hejs.



Kommentarer
Postat av: Helena

Märkligt att tvättstugan är stängd till och med. Hur mycket kan det störa om maskinerna rullar även en söndag? Det kanske är något väldigt religiöst bakom beslutet. På många håll är ju tvättstugan dessutom belägen i antingen en separat byggnad eller i en källare, hur mycket kan det rimligtvis någonsin störa någon då? Även om man skulle tvätta på natten? Ja om det inte är några konstiga gamla rör som gör att hela huset vibrerar när man tvättar då förstås.

2011-10-01 @ 12:06:19
Postat av: Pascale

Föreningen kanske vill spara på energi..Ja tvättstugorna här ligger i källaren. De känns inte som att de borde störa så värst. Men men, de e bara o gilla läget. Fast ja, det är gamla hus, kanske därför..Äh, näe de e ingen ursäkt! Ingen förklaring känns rimlig nog för att hålla tvättstugan stängd söndagar. Äe..

2011-10-01 @ 14:46:29
URL: http://pascale.blogg.se/
Postat av: L

Förstår inte den här pressen på att vara ren. Det ska duschas och tvättas. Själv använder jag bara en blöt svamp som jag drar över kläderna. Funkar utmärkt.

2011-10-03 @ 11:01:00

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback