Att sminka sig på tunnelbanan.

Ibland, endast tidiga mornar.

Då kan jag va en sån här riktig jobbig jävel på tunnelbanan. 
Igår var jag en sån.
 
 
Jag måste ALLTID sitta, och när jag väl sitter finns det
ingen space mellan mina och mittemot-människans ben.
Suck, suck..
 
Japp, jag har långa ben och det blir rätt intimt ibland att sitta och gnugga knä.
Men det är livet.
 
Vad vill du att jag ska göra?..
Tänker jag då tyst och kränger upp mina sminkdelar en o en.
 
"Oh, nej, ska hon börja sminka sig också! Kunde hon inte gjort det hemma?"
 
 
Tänker Frida, 27 som vaknat två timmar tidigare bara för att lägga på en nice sminkning. 
Och även Anita, 48 med grön, tjock mascara och vicks i munnen visar en viss irritation.
Vicks blandat med cigarett och tung parfym.
 

Så där sitter dom, "coola gänget" och glor på en och stör sig på ens närvaro.
 
Jag hinner inte sminka mig hemma för att jag helt enkelt inte ville hinna det. 
Jag vill hinna sova.
 
Inte fan vill väl jag dela med mig av mina grymma 2 minuters-kreationer till er heller.
Egentligen!

Men det är inte hela världen..
Alla får väl sköta sitt liksom.
 
 
 
Här är en bild från i förrgår då jag hälsade på hos Lisa på Babystudion.
Ni med barn, gå dit och ta kort med era små liv.
Bilder säger mer än tusen ord, yadi yadi och ger fina minnen för livet.
Så, näe, dit ska ni gå. 
 

Nu ska jag ha min sista Hypoxi-kund för idag. 
Hej så länge. Hejhej! Hej.
 
 

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback