Fredag.

Okey guyz, it's friday.
 
På fredagar, då känner man en lättnad.
Som att puhh! Nu kan jag ta ett glas vin.
Eller två eller tre eller fyra eller fem varför inte en box?!
 
Toppa det med lite glad musik.
HÄR har ni glad musik.
 
Helt underbart.
Äe, ni får inte bara gå föri mig nu utan lyssna på riktigt. 

Jag kan se mig ALLA människor dansa till denna låt.
Så som kroppen väljer att röra sig.

Ibland sitter jag på tunnelbanan och lyssnar på denna låt i hörlurarna.
Då kollar jag på vem av alla medresenärer som skulle passat bäst till låten. 
Vem som skulle börjat dansa fritt om låten spelades upp i hörlurarna.
Tänk om det hade hänt!
Då hade man blivit glad.
 
Än så länge blir jag glad av mina tankar
och ser säkert ut som en galning när jag ler för mig själv.
 
Ah men tänk er.. Hans, 57, kl e 14.12, han har kostym på sig,
en HP-väska, ser trött men ändå glad ut för att det är fredag
och han gick tidigt från jobbet.
 
(inläggets låt sätts på)
Hans blir lite fundersam först - men va i helsicke....
Fast detta svänger ju riktigt!
Så börjar han dansa, rör på armarna och har knutna nävar.
Gör en snurr. 
 
 

Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback