Om diskning.

Vet ni vad jag kan tycka är skönt?
Att jag måste.
Ingenting. Iaf när det kommer till mitt hem.
Jag behöver inte impa på någon.

Jag kan låta det gå en hel vecka utan att diska.
Jag köpte inte mina bestickset för att kunna bjuda gäster på mat.
Näe, jag köpte ett bestickset för att ha många gafflar o knivar o skedar att använda själv.

Det gör inte mig något att dricka vatten ur en skål om det skulle innebära att jag slapp undan disken eeen kväll till.

Men så fort någon bjuder in sig och säger: är där om tio..
Då blire fart på mig.

Då diskar jag i 180 och måste helst sätta på fartfyllda låtar så det går extra snabbt.

Men ni ska veta att jag är en jäkel på att diska när det väl kommer till kritan.

Men det är inget jag gör bara för att göra.

Dammsuga däremot, äe de gillar vi.

Aja, det var bara en tanke.

(svårt att somna om kvällarna)


Kommentarer

Kommentera mera:

Namn:
I'll be back

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback